Avgiftshandläggare, kombinationstjänst med bistånd

Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.


Publiceringsdatum
2017-10-11

Arbetsuppgifter
Myndighetsenheten på hemvårdsförvaltningen söker en avgiftshandläggare. Uppgiften som avgiftshandläggare är en myndighetsutövning som innefattar att utreda och beräkna avgifter samt fatta avgiftsbeslut. Den här tjänsten är en kombinerad tjänst där avgiftshandläggning är den huvudsakliga arbetsuppgiften men även hantering av biståndsärenden ingår som t. ex. biståndsbedömning för trygghetslarm och serviceinsatser.

I arbetet ingår även att medverka i förvaltningens årliga översyn av taxor och avgifter samt informera om och tillhandahålla informationsmaterial till kunder. I det dagliga arbetet kommer du att ha kontakt med kunder, anhöriga eller andra personer via möten, mejl eller telefon för att informera och besvara frågor.

Tillsammans med samordnare arbetar enheten med utvecklingsarbete och förändrings-processer där man vid behov ser över och tar fram nya rutiner inom avgiftshandläggning, vilket du också kommer att vara delaktig i.

Du kommer att ingå i ett team med lång erfarenhet och som värdesätter att ha roligt och trivas på jobbet! Ni sitter tillsammans med och arbetar nära biståndshandläggarna.

Hemvårdsförvaltningen använder verksamhetsystemet Magna Cura för avgifts- och biståndshandläggning.


Kvalifikationer
För tjänsten krävs socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete.

Du ska kunna arbeta självständigt och driva egna ärenden, samtidigt som du har god samarbetsförmåga med kollegor. Ett gott bemötande är en självklarhet och för att trivas krävs det att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete.

Körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Ange följande referens när du ansöker: A720636
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gabriela Arvidsson, Myndighetschef 035-18 27 35
Susanne Nilsson, Avgiftshandläggare/samordnare 035-13 87 23

Företag
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen

Adress
Halmstads kommun, Staben, Hemvårdsförvaltningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
3744990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Staben, hemvårdsförvaltningen: