Avgiftshandläggare/administratör
Nordanstigs kommun / Administratörsjobb / Nordanstig
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nordanstig,
Hudiksvall,
Sundsvall,
Ljusdal,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordanstigs kommun i Nordanstig,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Ditt uppdrag
Nordanstigs kommun söker en avgiftshandläggare/administratör
Som avgiftshandläggare ansvarar du för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i Socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgift gällande insatser inom äldre- och handikappomsorgen t.ex. särskilt boende, korttidsboende och hemtjänst.
Du kommer också att vara ett stöd till systemansvarig vad gäller den del av systemet som rör avgifterna. I arbetet ingår också att dagligen svara på frågor från vårdtagare och anhöriga om avgifter och fakturor. Hela avgiftshandläggningen görs i systemet Procapita vård och omsorg.
Som administratör och koordinator för vård -och omsorg, har du ofta rollen som spindeln-i-nätet. I arbetet organiserar och koordinerar du arbetsuppgifter i samarbete med enhetscheferna.
Som administratör hanterar du även fakturor, sköter posthantering, vissa inköp, svarar på inkommande mail och samtal, korrekturläser och sammanställer statistik, med mera.
Vi erbjuder dig ett arbete på en utvecklingsinriktad arbetsplats tillsammans med ambitiösa kollegor som har nära till skratt.
Publiceringsdatum2016-12-15KvalifikationerVi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta framför allt med siffror men även med människor. Du har vilja och förmåga att ta stort eget ansvar samt är effektiv och lösningsfokuserad.
Arbetet är ofta varierande och som person är det är bra att vara strukturerad, flexibel, stresstålig och ha förmågan att hålla många bollar i luften.
Du har dokumenterad erfarenhet av administration samt tjänst där arbetet utförs genom ett datasystem.
Tjänsten fordrar att du är noggrann och har sinne för detaljer. Du kan strukturera din tid och dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har social förmåga och ett professionellt bemötande gentemot kunder, externt såväl som internt.
Det är ett krav att du är bekväm och snabb i arbetet med datasystem.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning.
Utbildningskrav är minst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning och/eller högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna.
Utöver ovanstående kvalifikationskrav kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Just nu söker vi nya medarbetare till
Biståndsenheten samt vård -och omsorg
Varaktighet/arbetstid
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Sänd in din ansökan senast den:
2017-01-08
Vill du veta mer, kontakta
Verksamhetschef Malin Rutström 070-565 62 63
Facklig kontaktVision, Katarina Lindberg 070-258 70 66
SSR, Anna Haapala via växel 0652-360 00
Kommunal, Anna Savolainen 070-397 62 27
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Rutström 0652-360 00
FöretagNordanstigs kommun
AdressNordanstigs kommun
Södravägen 14
82070 Bergsjö
KontorsadressSödravägen 14
Jobbnummer 3214698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.