Avgiftshandläggare
Lidingö Kommun / Ekonomiassistentjobb / Lidingö
2022-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare" (publicerad 2023-05-16) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidingö Kommun i Lidingö Inom omsorgs- och socialförvaltningen arbetar 900 medarbetare och omfattar verksamhetsområdena äldreomsorg, socialpsykiatri, funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorg. Vi erbjuder stöd till lidingöbor i livets alla skeenden och allt arbete vi gör präglas av att vi sätter individens perspektiv i centrum och utgår från varje individs unika situation och behov.
Publiceringsdatum2022-10-07ArbetsuppgifterSom avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande och utvecklande miljö. I rollen kommer du i huvudsak att ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innebär att utreda, beräkna avgifter samt fatta beslut om avgiftens storlek. Det ingår också att hantera eventuella överklagningar och bereda yttrandet till Förvaltningsrätten. I uppdraget ingår även att ta fram statistik från aktuella verksamhetssystem och rapportera vidare till interna och externa aktörer vid behov.
Du ingår i enheten äldre som arbetar i nära samarbete med ett tydligt kundfokus. Du har löpande kontakt med kunder samt kommer att samverka med flera olika yrkeskategorier inom organisationen på ett ansvarsfullt sätt för att nå bästa resultat för våra kunder. Arbetet innebär hög grad av medledarskap för sitt uppdrag samt ett nära samarbete och samordning med andra professioner. Våra medarbetare medverkar även aktivt i planering, uppföljning och utveckling av verksamheten.
KvalifikationerVi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning. Ett krav är att du har arbetat med ekonomi och fakturahantering, det är meriterande om du har erfarenhet av avgiftshandläggning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel och erfarenhet från verksamhetssystemet Lifecare, Procapita och Unit4 (fd Agresso) är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning.
Vi tror att du har en god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra. Du präglas av ett ekonomiskt tänkande och är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet och är serviceinriktad. Du har ett gott bemötande till alla våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Staden tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.
Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidingö kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022 C106159".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lidingö kommun (org.nr 212000-0191)
Arbetsplats Lidingö Stad, Äldre och förebyggande stöd
Kontakt Enhetschef
Isabel von Wachenfeldt
08-731 30 01 Jobbnummer 7055393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.