Avgiftshandläggare
Hallsbergs kommun / Administratörsjobb / Hallsberg
2018-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftshandläggare" (publicerad 2024-02-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg,
Örebro eller i
hela Sverige Det öppna Hallsberg...
I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare
Nu söker vi en Avgiftshandläggare till Taxe- och avgiftsnämnden!
Taxe- och avgiftsnämnden är en gemensam nämnd för kommunerna Askersund, Degerfors, Laxå, Lekeberg, Kumla, Vingåker och Hallsberg som är värdkommun för nämndens kansli. Nämnden ansvarar för samverkande kommuners debitering av avgifter och taxor inom vård- och omsorgsverksamheterna.
Arbetet som avgiftshandläggare innebär beslut och debitering av avgifter och taxor inom vård- och omsorgsverksamhet. Handläggningen sker utifrån Socialtjänstlagen och omfattar lagreglerade uppgifter såsom inkomstförfrågan, inkomstregistrering, fastställande av avgift, omprövning av avgiftsbeslut, besvärshantering och dokumentation. Arbetet omfattar mycket kundkontakter som bland annat innebär att dagligen svara på frågor från vårdtagare och anhöriga om avgifter och fakturor. Avgiftshandläggningen görs i systemet Procapita vård och omsorg och i ekonomisystemet Agresso.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, utbildning inom socialt arbete eller administration alternativt högskolestudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppgifterna.
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha god administrativ förmåga och erfarenhet av administration, kundservice och verksamhetssystem. Det är önskvärt om du har erfarenhet av myndighetsutövning.
Utöver ovanstående kvalifikationskrav kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten fordrar att du är noggrann och har känsla för siffror och detaljer. Du ska även kunna strukturera din tid och dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vidare förutsätts god förmåga i tal och skrift och ett professionellt bemötande gentemot kunder, såväl externt som internt.
Rekryteringsarbetet påbörjas omgående och pågår löpande under ansökningstiden och därför rekommenderar vi dig att söka så snart som möjligt.
Vikariatets varaktighet: ett år med tillträde snarast.
Vi gör aktiva val vid exponering av rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer
Publiceringsdatum2018-07-04ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-21
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr KSF 113/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVäxel Växel . 0582-850 00
FöretagHallsbergs kommun
AdressHallsbergs kommun
Västra Storgatan 14
69480 HALLSBERG
KontorsadressVästra Storgatan 14
Jobbnummer 4238007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.