Avgiftsadministratör
Jönköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
2021-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avgiftsadministratör" (publicerad 2024-09-24) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Socialförvaltningen ekonomiadministrativa enheten
Tycker du om ekonomi och administration? Är du självgående och tydlig i din kommunikation? Då har du ett arbete som avgiftsadministratör på Socialförvaltningen att söka.
Socialförvaltningen jobbar med människor i alla åldrar och livssituationer - barn, ungdomar, familjer, äldre och personer med funktionsnedsättning. Den ekonomiadministrativa enheten är en del av Socialförvaltningens stab och består idag av 6 avgiftsadministratörer och 3 ekonomiadministratörer. Våra arbetslokaler är fina och arbetsplatsen ligger centralt med närhet till både tåg och buss. Arbetsplatsen är belägen på Kasernen, A6 området.
Ditt nya jobb
Som avgiftsadministratör ansvarar du för att beräkna och besluta om avgifter inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg samt hälso- och sjukvård enligt socialtjänstlagen. Du ansvarar även för debitering och i arbetet ingår att dagligen svara på frågor om fakturor och avgifter från brukare, anhöriga och företrädare.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med enhetschefer, biståndshandläggare med flera inom Socialförvaltningen för att säkerställa att kommunens medborgare betalar rätt avgift. Det ingår även att hålla sig uppdaterad med myndigheters regelverk som påverkar avgifterna och att ta fram informationsmaterial om avgifter.
I tjänsten ingår även andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Arbetstidsförläggningen är kl. 8-17 med flexmöjligheter.
Din kompetens
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med ekonomisk eller administrativ inriktning. Du har med fördel flerårig erfarenhet från administrativ tjänst och där handläggning av avgifter för personer inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg och hälso- och sjukvård är meriternade. Det ses även som meriterande att ha erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning och att ha goda kunskaper inom SoL, LSS och HSL. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Du bör ha mycket goda dator- och IT kunskaper.
För att trivas hos oss och passa för uppdraget är du en noggrann och ordningsam person som klarar av att leverera hög kvalitet även under tidspress. Du är en person som trivs med att ge service och se lösningar. Det är viktigt att du självständigt strukturerar upp ditt arbete och du behöver även ha god förmåga att samarbeta med andra, ha ett bra bemötande och på ett pedagogiskt sätt kunna förklara avgiftsregler.
Vad erbjuder vi?
• Flexibel arbetstid
• Möjligheter till kompetensutveckling
• Semesterväxling
• Gratis träning en gång i veckan på kommunens badanläggningar
• Rabatt på gymkort
Publiceringsdatum2021-12-13Övrig informationRekryteringen avser 1 tillsvidaretjänst med tillträde 2022-05-01 eller enligt överenskommelse.
I din ansökan bifogar du ditt examensbevis som dokument.
Upplysningar
Annika Edlund, enhetschef
Telefonnummer: 036-10 61 45
Fackliga företrädare:
http://www.jonkoping.se/fackligasoc Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde 2022-03-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "21-70-0218".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530),
http://www.jonkoping.se Jobbnummer 6173546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.