Assistent till socialkontoret

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2011-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent till socialkontoret" (publicerad 2012-03-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

Vi är ungefär niotusen medarbetare i Norrköpings kommun som arbetar inom ett hundratal olika yrken. De flesta av oss utför tjänster som kräver stort intresse för människor inom vård, omsorg och utbildning. Vi finns även inom tekniska yrken där förmåga till inlevelse i hur människor lever är en stor fördel, exempelvis inom samhällsplanering. Det som förenar oss medarbetare i Norrköpings kommun är att vi vill skapa bra möjligheter för alla.
Vår verksamhet
Familjerätts- och familjehemsenheten har en enhetschef, sju familjerättssekreterare, en HVB-samordnare, åtta familjehemssekreterare och tre assistenter. Dessutom finns en psykolog och en specialpedagog anställda i SkolFam-projektet.

Publiceringsdatum
2011-05-20

Dina arbetsuppgifter
Som assistent arbetar du med många olika administrativa uppgifter och är lite av en spindel i nätet på enheten. I dina arbetsuppgifter ingår receptionsfunktion och service till familjerättssekreterare och övrig personal. Du tar emot och förmedlar samtal och svarar på enklare frågor. Du sköter tidsbokning för alla de föräldrar som kommer till familjerätt för att fastställa faderskap för sina barn. Du tar emot och sorterar inkomna handlingar, registerar och arkiverar ärenden, är personalredogörare, beställer och handhar kontorsmaterial samt upprättar statistik till SCB. Du handlägger självständigt enklare faderskapsutredningar enligt Föräldrabalken. Det innebär att så gott som dagligen ta emot flera besök av föräldrar och nyfödda barn för att upprätta de handlingar som behövs för faderskapsbekräftelse. Vår verksamhet präglas av en rådgivande, serviceinriktad myndighetsutövning och du har kontakter med många av kommunens invånare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har stor erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter inom kommunen och av att möta människor i ditt arbete. Du har gymnasieutbildning och är en utåtriktad person med representativt sätt och stor servicekänsla. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är en merit om du är insatt i begreppet myndighetsutövning och att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Arbetet kräver att du är noggrann, stresstålig, har lätt för att lära nytt och att du kan samarbeta. Du är van att använda datorn som arbetsverktyg. Det är viktigt att du kan prioritera arbetsuppgifter och arbeta självständigt, ta stort ansvar och att du har gott omdöme.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten kontakta Celia Nordin Rappestad, enhetschef, 011-15 23 49.
Din ansökan vill vi ha senast 2011-06-03.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning , Heltid , Dag

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping

Jobbnummer
940538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: