Assistent tekniskt inköp
Lidl Sverige KB / Kontorsjobb / Solna
2017-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent tekniskt inköp" (publicerad 2020-04-23) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige I den här rollen assisterar du avdelningen i det dagliga administrativa arbetet. Du kommer självständigt arbeta med kontroller av fakturor, ekonomiuppföljning samt uppdatering med information i olika affärssystem. Det löpande administrativa arbetet med företagets tjänstebilar kommer också vara ditt ansvarsområde, till exempel tankkort, utkvitteringar, utlån samt ekonomiuppföljning. I samband med upphandlingar understödjer du avdelningen gällande den administrativa processen samt med dokumentation. Du ansvarar dessutom för kontrakts- och posthantering samt är behjälplig med en del utvärderingar i Excel som berör vår avdelning.
Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden. Vi ser gärna att du har likvärdiga erfarenheter sedan tidigare. Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du är stresstålig och kan ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt.
Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Du har teknisk förståelse och gillar att lösa problem samt har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar och i team. Du är en van användare av Officepaketet, framförallt i Excel, och är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då vårt koncernspråk är tyska ser vi kunskaper i tyska som meriterande men ej som ett krav.
Tekniskt inköp är en inköpsavdelning för indirekt material och tjänster. Avdelningen är avtalsansvariga för allt som köps in, men som inte säljs vidare till våra kunder: lagerinredning, truckar, pantmaskiner, kylmöbler, hotell samt tjänstebilar är några av ansvarsområdena. Vi står för löpande avtalsförhandling, projektledning av nationella och internationella projekt och fungerar som länken mellan den internationella inköpsavdelningen och Sverige. Avdelningen består i dagsläget av 12 medarbetare. Då vår nuvarande assistent går vidare mot nya utmaningar inom avdelningen söker vi nu dennes efterträdare till vårt huvudkontor i Solna.
Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.
Publiceringsdatum2017-12-05ErsättningTjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA
KontorsadressAnderstorpsvägen 22
Jobbnummer 3838799
Observera att sista ansökningsdag har passerat.