Assistent, Skattekontor 1, Göteborg
Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som assistent
innebär att du arbetar med företagare. I arbetet ingår att söka och ge information, arbeta med löpande ärendehandläggning och besluta i olika skatteärenden. Du tar initiativ, prioriterar, arbetar professionellt och systematiskt mot uppställda mål. I denna anställning kommer du att arbeta med enklare handläggningsärenden och volymärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetet bedrivs självständigt men även tillsammans med övriga i arbetsgruppen.
På skattekontor 1 i Göteborg är vi cirka 170 medarbetare, uppdelade i nio sektioner och i olika arbetsgrupper utifrån syftet och målet med våra insatser. Kontoret arbetar med företagare i det geografiska närområdet och utgår ifrån ett helhetsperspektiv. Vi arbetar med processföring, omprövningar, mervärdesskatt, arbetsgivaravgifter, företagsregistrering och inkomstbeskattning.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt mångårig aktuell erfarenhet från administrativt arbete
• har mångårig aktuell erfarenhet av att handlägga ärenden
• är flexibel och lösningsinriktad
• bidrar till gemenskap och en god arbetsmiljö
• har förmågan att planera, organisera och uppnår fastställda arbetsmål
• har god förmåga att uttrycka sig muntligt och skriftligt
• har personlig mognad
Det är meriterande om du
flerårig relevant erfarenhet från traditionellt kontorsarbete.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-05-25ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelen Wennerholm, sektionschef 010-573 50 99
Ralf Englund, facklig kontaktperson Saco 010-573 66 97
Karin Johansson, facklig kontaktperson ST 010-573 67 75
Camilla Olsson, HR-konsult 010-575 00 84
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Rosenlundsplatsen 5
40320 40320
KontorsadressRosenlundsplatsen 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2307170
Observera att sista ansökningsdag har passerat.