Assistent/Sekreterare, ref nr H&H 51/08
Region Skåne / Sjuksköterskejobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Habilitering och Hjälpmedel
Habilitering & Hjälpmedel i Region Skåne erbjuder insatser till personer med varaktiga funktionshinder – medfödda eller tidigt förvärvade.
Verksamhetsområdena är barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering, hjälpmedelsverksamhet och syn-, hörsel- och dövverksamhet.
BarnReHab Skåne (BRH) är en specialenhet inom Barn- och ungdomshabiliteringen i Region Skåne och fungerar som ett komplement till de lokala habiliteringsteamen. Arbetet bedrivs i ett flerfackligt team och är familjecentrerat. Enheten har sex platser måndag – fredag där barnen kommer tillsammans med sina föräldrar. Arbetet genomförs i nära samarbete med de lokala habiliteringarna, skola och andra instanser på barnets hemort.
På BarnReHab Skåne arbetar vi både med habilitering av barn/ungdomar med svåra funktionsnedsättningar och med rehabilitering av barn och ungdomar mellan 0 – 20 år med förvärvad hjärnskada, oftast barn i grundskole- och gymnasieåldern.
Enheten är under stark utveckling och vi söker nu nya vägar för ledning och administration av verksamheten.
Placering
BarnReHab Skåne i Lund.
Organisation
Habilitering & Hjälpmedel
Omfattning
Deltid, 75%
Varaktighet
2 år med ev. möjlighet till förlängning
Publiceringsdatum2008-06-07Dina arbetsuppgifterTjänsten innebär att vara ett administrativt stöd till enhetschefen. I arbetsuppgifterna ingår den administrativa delen av enhetens personal- och ekonomiarbetet, t ex förberedelse av månadsrapporter och statistik. Bland övriga arbetsuppgifter finns administrativ assistans till personalgruppen på enheten samt ansvar för frågor kring utrustning och byggnader. Du kommer även att vara behjälplig med övriga sekreteraruppgifter i samråd med enhetens sekreterare.
KvalifikationerAdekvat utbildning och erfarenhet inom arbetsområdet. Du har god datorvana och är van användare av Officepaketet. Du har goda kunskaper i svenska spåket, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du arbetat med e-Bill, PASiS, PRIMA och Qlik-view. I rollen som assistent/sekreterare är det viktigt med en utpräglad känsla för service. Som person är du självständig, ansvarstagande, har initiativkraft och en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tillträde11 augusti eller efter överenskommelse
Upplysningar
Enhetschef Margareta Kihlgren, tel 046 – 77 09 03
Sekreterare Gunilla Norrman, tel 046 - 77 09 00
Ansökan skall vara Habilitering & Hjälpmedel tillhanda
senast 23 juni 2008
Vi vill att du ansöker online i första hand.
För att se hur det fungerar gå in på:
http://cv.skane.jobb.se/guide.htmlRegion Skåne strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Arbetstider och omfattningDeltid Visstid
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagRegion Skåne
AdressRegion Skåne
Jobbnummer 243903
Observera att sista ansökningsdag har passerat.