Assistent / Internkommunikatör för konsultuppdrag!
Devotum AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Västerås,
Eskilstuna,
Uppsala,
Katrineholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Nu söker vår kund en engagerad och entusiastisk Assistent & Internkommunikatör!
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vår kunds globala team och var delaktig i omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Uppdraget är beräknat från och med 26 februari 2024 till och med 30 juni 2024 med placering i Västerås.
Om uppdraget:
I den här rollen kommer du huvudsakligen att assistera chefer och medarbetare inom fabrik och kontor, samt ansvara för kommunikation där produktionsmedarbetarna i fabriken är den största målgruppen. Arbetet är mycket brett och omfattar både regelbundna administrativa uppgifter samt att driva olika tvärfunktionella projekt av varierande storlek, främst inom områdena personaladministration och internkommunikation. Du kommer vara nyckelpersonen i många viktiga administrativa processer och stödja de lokala ledningsteamen.
Exempel på arbetsuppgifter samt ansvar som du har:
• I rollen kommer du assistera chefer och medarbetare och ansvara för internkommunikationen med fokus på produktion.
• Du blir ansvarig för administration av onboarding- och offboarding-processen för anställda och konsulter, inklusive hantering av olika behörigheter och åtkomsträttigheter.
• Du kommer stödja cheferna i produktionsorganisationen med personaladministration i affärssystemet SAP och andra system.
• Du kommer att assistera med researrangemang och organisera besök och evenemang, samt hantera vissa inköpsaktiviteter, inklusive inköpsorder och fakturahantering.
• Utöver ovan kommer du vara kontaktpersonen i organisationen för många av de interna frågorna.
• Du kommer förbereda rapporter för ledningsteamen, föra protokoll, följa upp på åtgärdsplaner och delta i olika ledningsforum.
• Du kommer driva och hantera förbättringsprojekt relaterade till exempelvis kontorsmiljö och administrativa processer.
Om dig:
• Du har en akademisk examen eller omfattande arbetslivserfarenhet från en liknande roll.
• Bra kommunikations- och presentationsförmåga på svenska och engelska - både skriftligt och verbalt.
• Gedigna kunskaper i SAP och i MS Office-programmen. (Erfarenhet av PowerBI eller liknande betraktas som meriterande).
• Du gillar att ta initiativ och leda och du arbetar bra både i grupp och individuellt.
• Du är prestigelös, serviceinriktad och hittar lösningar när problem uppstår.
• Du vill utvecklas och ligga steget före och du leder din egen utvecklingsresa genom att söka kunskap och lärandemöjligheter.
• Att vara serviceinriktad och välorganiserad kommer naturligt för dig och du trivs med ett brett ansvarsområde och ett högt tempo som möter behoven hos vår kund.
Publiceringsdatum2024-02-01Övrig informationUppdragsperiod: 26 feb 2024 - 30 jun 2024
Omfattning: 100%
Placering: Västerås
Så ansöker duLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svarar på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293),
http://www.devotum.se Arbetsplats Devotum
Kontakt Sanna Jurén
sanna.juren@devotum.se Jobbnummer 8436130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.