Assistent inom marknad och kommunikation
Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 160 butiker runt om i Sverige.
Vår kommunikationsavdelning är relativt nyetablerad och består idag av fyra personer. Avdelningen ansvarar för både intern och extern kommunikation, vilket inkluderar såväl nyhetsbrev till personalen som presskontakter, sociala medier, marknadsföring och inköp av media. Vi utökar nu vårt team och söker en serviceinriktad och mångsidig assistent inom marknad och kommunikation.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som assistent inom marknad och kommunikation får du en viktig roll i att stötta vår kommunikationschef i hennes arbete. Du blir med andra ord hennes "högra hand"och kommer att hantera allehanda uppgifter som t ex att sköta administration och inköp till foto- och reklamfilmsprojekt, koordinera marknadsmaterial , hantera offerter och förbereda presentationer. Då arbetet på avdelningen ofta bedrivs i projektform så kommer du också att vara behjälplig i andras projekt och det kan även bli aktuellt att du får driva egna.
En del av tjänsten kommer att innebära att du ansvarar för att planera kommunikationschefens kalender så att allt flyter på bästa möjliga sätt. Det innebär att du sköter allt kring mötesbokningar, schemaläggning och bokar biljetter för resor.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en akademisk utbildning, eller annan eftergymnasial utbildning, inom kommunikation/marknadsföring. Alternativt har du erfarenhet som assistent inom området tidigare.
Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Du har en stark kommunikationsförmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift. Har du dessutom kunskaper i tyska så ses det som starkt meriterande. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten via länken Söka jobb online som du hittar längst ner i annonsen på vår hemsida. Där fyller du i formuläret och bifogar cv samt personligt brev. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Sista ansökningsdag är 19 november. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2013-11-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
17104 SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-5555 7000
Jobbnummer 1694603
Observera att sista ansökningsdag har passerat.