Assistent för chefsstöd inriktning forskning/ utveckling till Kl
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Regional laboratoriemedicin består av de laboratoriemedicinska verksamheterna på Södra Älvsborgs sjukhus, Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Sjukhusen i väster och i NU-sjukvården. Organisationen tillhör Område 4 på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Organiseringen av laboratoriemedicin är ny från 1 januari 2021 och uppdraget är att skapa jämlik och effektiv vård för alla patienter i hela Västra Götalandsregionen.
Vi söker dig som vill arbeta med en spännande och stor verksamhet som präglas av forskning och utveckling!
Om vår verksamhet
Regional laboratoriemedicin, Klinisk kemi, organiserad inom Sahlgrenska universitetssjukhuset (SU) är en av de största verksamheterna i landet bland de offentliga laboratorierna.
Klinisk kemi består numera av en organisation med cirka 600 medarbetare. Klinisk kemi förser alla sjukhusen och primärvården inom regionen med kvalificerad laboratorieservice av hög kvalitet motsvarande 17 miljoner analyser per år. På laboratoriet levererar vi underlag till diagnos och behandlingsbeslut genom att analysera patientprover från olika kroppsvätskor bland annat blod, urin och cerebral spinalvätska samt tolkning av analyssvar. Vi utför också analyser i utvecklings- och forskningssyfte genom vår studiesektion och bedriver omfattande egen forskning i samarbete med akademin.
Om arbetet
Som assistent fungerar du som administrativt stöd inom verksamhetsområdet med uppdrag att vara chefsstöd till dels avdelningschefer, i viss mån verksamhetschef samt övriga i verksamhetens ledningsgrupp. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetsassistenten där ni tillsammans fördelar vissa uppdrag och uppgifter. Du är direkt underställd verksamhetschefen och har din placering på Sahlgrenska sjukhuset.
Arbetsuppgifterna är varierande, stimulerande och ingen dag är den andra lik! Du arbetar bland annat med att självständigt handlägga ärenden på uppdrag av verksamhetschefen eller avdelningscheferna, vara sekreterare i en eller flera lednings/styrningsgrupper inkluderande praktisk planering såsom exempelvis mötesplanering. Du kommer stödja verksamheten med fakturahantering, rapportering i personalsystemet (Heroma), diarieföring samt beställningar av resor och konferenser. Ett fokusområde för denna tjänst är att du kommer att ansvara för administrativt stöd till Klinisk kemis omfattande forskning och utvecklingsverksamhet.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en utbildning motsvarande vårdadministratör eller annan likvärdig utbildning. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chefsstöd gärna inom offentlig verksamhet med erfarenhet av allmänna handlingar och diarieföring. Du ska ha mycket god kunskap och erfarenhet kring administration för forskning och utveckling. Du ska även ha goda kunskaper och är insatt i regionens olika system (exempelvis fakturahanteringssystem och Heroma) och har sedan tidigare erfarenhet som administratör inom akademi. Du har mycket goda kunskaper i Office och dess olika applikationer, framför allt Word och Outlook. Det är även meriterande om du har utbildning i att arbeta med webpublicering, information och kommunikation.
Som assistent hos oss behöver du vara flexibel och trygg i din arbetsroll samt klara av att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du organiserar ditt arbete självständigt och har förståelse för att saker kan förändras med kort varsel. Du tycker om att samarbeta, har en hög servicekänsla samt har ett engagerat och positivt arbetssätt. Som person är du strukturerad och noggrann, du har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
www.vgregion.se/introduktionPubliceringsdatum2021-06-03Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/3633".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Klinisk kemi
Jobbnummer 5787493
Observera att sista ansökningsdag har passerat.