Assistent controller

Experis Sverige / Företagsekonomjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Örebro, Kumla, Hallsberg, Arboga, Karlskoga eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Till vår kund, Schneider Electric, söker vi en assistent controller för ett konsultuppdrag under ett föräldravikariat. Uppdrag startar i mitten av januari och väntas pågå fram till midsommar. Under uppdraget kommer du vara anställd av Experis och uthyrd till kunden.

Publiceringsdatum
2012-01-04

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i nära samarbete med kundens Financial Controller. Arbetsuppgifterna består bland annat av att ta fram underlag till månadsbokslut och kvartalsprognoser, vidare består även arbetsuppgifterna av löpande resultatanalyser, framtagande och beräkningar av bokslutsunderlag samt rapportering till koncernen av månadsresultat.

Vem är du?
Vi tror att du som söker är relativt nyexaminerad inom ekonomi och har några års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete.

Du talar och skriver engelska obehindrat då internationella kontakter förekommer i detta uppdrag.

Du är en van användare av Officepaketet och har goda kunskaper inom främst Excel. Erfarenhet från SAP eller liknande affärssystem är meriterade men inget krav.

Som person är du flexibel, självgående, och en god kommunikatör. Du trivs att arbeta i ett högt tempo och är inte rädd för eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för detta uppdrag.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid. Genom att utnyttja vårt kontaktnät får du möjlighet att komma in på tjänster som inte kommer ut på den öppna marknaden.

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att detta låter intressant? Visa ditt intresse genom att registrera och uppdatera CV via länken "Ansök". Urval och intervjuer sker löpande beroende på uppdrag så skicka in din ansökan idag. Har du några ytterligare frågor kan du kontakta Per Linnerblad, konsultchef Experis på telefon 019-166555. En del av urvalsprocessen består av ett test som du genomför i samband med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Linnerblad, 019-166555

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1121345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: