Assistent
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Nu söker vi en assistent som stödjer våra socialsekreterare i olika administrativa arbetsuppgifter.
Är du vår nya kollega?
Barn och ungdomsverksamheten bedriver ett målmedvetet utvecklingsarbete för att kunna erbjuda en socialtjänst med god kvalité för våra medborgare. Verksamheten ansvarar för utredningar och insatser för barn och ungdomar 0-20 år som är i behov av skydd och stöd. Vidare arbetar verksamheten även med familjerättsärenden och förebyggande insatser och förebyggande arbete i Kristianstad kommun.
Barn och ungdomsverksamheten består av tre enheter mottagningsenheten, myndighetsenheten och insatsenheten. Du kommer att arbeta på myndighetsenheten.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2018-10-18Dina arbetsuppgifterSom assistent inom barn- och ungdomsverksamheten stödjer du socialsekreterarna i olika administrativa arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att registrera beslut i verksamhetssystem, utbetalningar av arvoden till uppdragstagare och vårdfakturor. Men även begäran och utlämning av handlingar, framtagande av statistik, kontering/attestering av fakturor. Du ansvarar också för beställning av material, posthantering samt övriga förekommande administrativa uppgifter inom enheten.
KvalifikationerDu som söker har gymnasieutbildning med inriktning administration och vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av arbete som administratör inom socialtjänsten. Du har god datorvana och meriterande är erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita och personalsystemet Heroma.
Vi förväntar oss att du är en serviceinriktad, flexibel person med god samarbetsförmåga. Du ska kunna prioritera och självständigt planera och utföra dina uppgifter. Arbetet bygger på att du är både en god administratör och en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast efter överenskommelse, dock senast 2019-01-01. Östra kommunhuset kommer att vara din arbetsplats.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elsie Sjöö, enhetschef på telefon 044-13 55 54 eller Anette Brorsson, assistent på telefon 044-13 62 24.
Sista ansökningsdag är 2018-11-01
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, dock senast 2019-01-01 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-01
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2018/799
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElsie Sjöö, enhetschef 044-13 55 54
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 4409546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.