Assistent
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2016-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent" (publicerad 2018-10-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Assistent
AOV:2016:48
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Verksamheten Utredning består av drygt 60 medarbetare som i huvudsak arbetar med handläggning av försörjningsstöd. Även handläggning av boendefrågor, budget och skuldärende, återkrav, felaktiga utbetalningar och våld i nära relation ingår i vårt uppdrag.
Nu formar Kristianstad kommun en socialtjänst i framkant - Vill du vara med?
Vi vill skapa en organisation som ger goda förutsättningar för våra medborgare att få hjälp av oss. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö.
Publiceringsdatum2016-05-04Dina arbetsuppgifterDu kommer huvudsakligen att arbeta med administration gällande ansökningar om ekonomiskt bistånd, samt med övriga administrativa uppgifter som förekommer i arbetsgruppen. Dina uppdrag får du av socialsekreterare och teamchef.
KvalifikationerDu ska ha lägst gymnasieutbildning med social, ekonomisk eller administrativ inriktning samt dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat som administrativ assistent.
Då arbetet bygger på kommunikation och dokumentation krävs att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, att du är en god administratör och har mycket god vana från datoranvändning. Vidare krävs B-körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumentation inom socialtjänsten. Även erfarenhet från verksamhetssystemet Procapita samt av Kir och ssbtek är meriterande.
Du är en god representant för arbetsplatsen som har gott bemötande, god samarbetsförmåga och struktureringsförmåga.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% under perioden 2016-07-18?2016-09-30, med möjlighet till förlängning.
För mer information, ta kontakt med
Linnea Persson, Enhetschef, 044-13 59 29
För facklig information, ta kontakt med
Jenny Carlsson, SSR, 044-13 69 28
Gunilla Axelsson, Vision, 044-13 58 14
Sista ansökningsdatum
2016-05-20
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2826664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.