Assistent

Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen / Receptionistjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vi är också stolta över att nu vara Sveriges Miljöbästa kommun och Årets studentstad.

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, socialtjänst, försörjningsstöd, integration och mångfald samt vuxenutbildning.

Enheten för komplettering och rehabilitering är en del av verksamhetsområdet Arbete. Uppdraget är att pröva
rätten till ekonomiskt bistånd, stödja och motivera försörjningsstödstagare till studier, arbete
arbetsmarknadsåtgärder via Arbetsförmedlingen, eller kompetenshöjande åtgärder i kommunens egen regi. Två andra viktiga uppdrag som enheten har är egna-medel och dödsboutredning. Samtliga tjänster kan utföras på finska, och personalen på enheten behärskar sammantaget ett tjugotal andra språk.
Vi utökar verksamhetsområdet och söker nu en assistent till enheten för komplettering och rehabilitering.

Publiceringsdatum
2013-04-12

Arbetsuppgifter
Receptionen är enhetens ansikte utåt. I din roll som assistent kommer arbetet främst bestå av att bemöta, serva och informera brukare inom området ekonomiskt bistånd. I arbetet ingår även administrativa uppgifter såsom hantering av dokumentation i verksamhetssystemet VIVA . Service via telefon kommer även att ingå i arbetsuppgifterna

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasialutbildning. Har du efter-gymnasialutbildning inom reception och administration ser vi det som meriterande. Vi ser gärna att du har längre erfarenhet av arbete inom reception och administration. Ett krav är att du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Har du språkkunskaper i finska och somaliska ser vi det som meriterande.
Vi ser det önskvärt att du har viss kännedom om kommunal verksamhet och att du tidigare har arbetslivserfarenhet inom det sociala området. Har du god dokumentationsförmåga och goda kunskaper i verksamhetssystemet VIVA ser vi det som meriterande.
Vi söker en person som är utåtriktad och har god service- och samarbetsförmåga. Du är inte främmande för att arbeta under högt tempo och har god stresstolerans. I din roll kommer du bemöta människor med olika bakgrunder och olika behov, därför är det viktigt att kunna arbeta utifrån ett pedagogiskt arbetssätt. Att både arbeta självständigt och i team är även viktigt i denna roll. Vi lägger för övrigt mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 50% Tillsvidareanställning, tillträde: Omgående

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-22
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.
Vi arbetar aktivt för att våra arbetsplatser ska ha mångfald avseende kön, kulturell bakgrund och ålder.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: 350
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Kroné Karlsson, Rekryteringskonsult 016-710 27 52

Företag
Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
1521275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Arbetsmarknads- och familjeförvaltningen: