Assistent
Arboga kommun / Administratörsjobb / Arboga
2012-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistent" (publicerad 2018-06-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Arboga,
Kungsör,
Köping,
Hallstahammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arboga kommun i Arboga I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.
Arbetsmarknadsenheten (AME) är kommunens enhet för sysselsättning och utveckling för arbetslösa Arbogabor. Arbetsmarknadsenheten arbetar även med rehabilitering och utredningar.
Familjehemsenheten KAK ansvarar för rekrytering, utredning och kompetenshöjande verksamhet för familjehem. De har också i sitt uppdrag att vägleda och stödja familjehemmen för att de ska kunna fullfölja sina uppdrag.
Publiceringsdatum2012-09-11Dina arbetsuppgifterTjänsten är riktad mot administration kring familjehemsplaceringar samt Arbetsmarknadsenhetens administration/reception.
På Familjehemsenheten KAK kommer du att upprätta förteckningar över placerade barn, beräkna försörjningsförmåga hos vårdhavare och upprätta avtal. Du kommer att kommunicera med myndigheter som Försäkringskassan och andra kommuner inom KAK om ändrade förhållanden, placeringar, bidrag med mera. Löneadministration och utbetalningar ingår också i tjänsten.
På Arbetsmarknadsenheten ska du hjälpa till med leverantörsfakturor, inneha telefon- och expeditionsservice, ta hand om bokningar och utföra allmänna kontorsgöromål.
Din arbetsplats kommer i huvudsak att vara lokaliserad på Arbetsmarknadsenheten.
KvalifikationerVi vill att du som lägst innehar en gymnasieutbildning.
Då arbetsuppgifterna i första hand kommer att handla om administration behöver du vara kunnig i Officepaketet och behärska excel och word. Du bör också ha kunskap och vara intresserad av ekonomi. Som person är du ordningssam, grundlig, metodisk, empatisk och brinner för att ge människor god service! Du organiserar gärna upp saker och ting och försöker ständigt hitta effektiva lösningar.
Det är meriterande om du har särskild kompetens inom ekonomi och/eller data/IT.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattning
Tillsvidare. Deltid 75%, dagtid. Vid behov vill vi att du ska kunna jobba heltid.
Tillträde enligt överrenskommelse
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid!
KontaktAssistent Anna-Lena Andersson, för frågor angående Familjehemsenheten, 0589-870 53.
Assistent Raili Lipkin Jonsson, för frågor angående Arbetsmarknadsenheten, 0589-871 48.
Arbetsmarknadschef Ove Bergman, 0589-871 49 eller 070-338 71 49.
HR- specialist: Jennie Ölmerud, 0589-871 24.
Facklig kontaktVision, Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.
SSR, Clary Burman, 0589-871 50.
Kommunal, Åsa Johansson, 0589-61 13 16, 0589- 61 17 09.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 2012-09-25.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan:
www.hrsupporten.se/arboga.php Referensnr 720/12.
Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningDeltid
ErsättningMånadslön Vi tillämpar individuell lönesattning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 720/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktArbetsmarknadschef Bergman Ove, 0589-871 49
FöretagArboga kommun
AdressArboga kommun
Smedjegatan 5
73221 Arboga
Jobbnummer 1337128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.