Assistent
Regeringskansliet, Finansdepartementet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet, Finansdepartementet i Stockholm,
Storfors eller i
hela Sverige INFORMATIONSAVDELNINGEN
Informationsavdelningen initierar, planerar, genomför och utvärderar departementets interna och externa kommunikation. Avdelningen biträder ledningen och avdelningarna i kommunikationsfrågor och informerar om departementets verksamhetsområden.
FINANSDEPARTEMENTET
Finansdepartementet utarbetar riktlinjer för den ekonomiska politiken och finanspolitiken. Vi samordnar den statliga budgeten, skattepolitiken samt deltar i internationellt ekonomiskt samarbete. Även tull-, finansmarknads- samt fastighets- och spelmarknadsfrågor hör till ansvarsområdet liksom den statliga förvaltningspolitiken. Detsamma gäller kommunal ekonomi och länsstyrelser. Finansdepartementet utövar även ägaransvar i flera statliga bolag samt ansvarar för ca 20 centrala myndigheter, ca 30 regionala myndigheter och ytterligare ett antal nämnder. Finansdepartementet har drygt 450 anställda och är en del av Regeringskansliet som är regeringens beredningsorgan.
INFORMATIONSAVDELNINGEN SÖKER ASSISTENT
Arbetsuppgifterna innebär att sköta avdelningens löpande ekonomihantering och redovisning, ansvara för viss personaladministration, boka resor och stödja avdelningens medarbetare i olika administrativa frågor.
I uppgifterna ingår också att hålla i praktiska arrangemang kring möten och besök, att ansvara för nybeställning, lagerhållning och utskick av informationsmaterial, att korrekturläsa texter, att ta emot frågor som kommer via telefon och mail, att sköta utskick av pressmeddelanden samt att kunna assistera webbredaktören med att bland annat publicera på hemsida och intranät. Utöver det ska du vara beredd att rycka in och göra andra uppgifter inom ramen för informationsavdelningens arbete.
Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha mycket goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, PowerPoint). Utbildning inom information och kommunikation är en merit. Erfarenhet av webbpublicering är också en merit. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Du ska kunna arbeta självständigt, vara van att ta egna initiativ, tycka om ordning och reda samt framför allt ha en god servicekänsla och samarbetsförmåga. Du klarar av att arbeta under tidspress och att bli avbruten i dina löpande arbetsuppgifter för att ta hand om brådskande ärenden eller frågor.
Mer information om tjänsten lämnas av informationschef Christine von Sydow, 08-405 39 28. Upplysningar om anställningsvillkor lämnas av personalhandläggare Eva Berlin, 08-405 29 32.
Fackliga företrädare är för SACO Fredrik Löfstedt, 405 2708 och för ST Gun Kullin, 08-405 42 75.
Lön sätts efter kompetens och tidigare erfarenhet. Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast.
Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Välkommen med din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer Fi2009/540 adresserad till
job@finance.ministry.se senast den 9 februari 2009.
Publiceringsdatum2009-01-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-02-09
Upplysningar lämnas av:
Eva Berlin
Ansökan kan skickas till e-postadress:
job@finance.ministry.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva Berlin, 08-4052932
FöretagRegeringskansliet, Finansdepartementet
AdressRegeringskansliet, Finansdepartementet
10333 Stockholm
Jobbnummer 387495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.