Assistant Manager Sundsvall

Espresso House Sweden AB / Kockjobb / Sundsvall
2021-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistant Manager Sundsvall" (publicerad 2024-03-25) ⬅️


Visa alla kockjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Espresso House Sweden AB i Sundsvall, Härnösand, Hudiksvall, Örnsköldsvik, Östersund eller i hela Sverige

Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår coffee shop i Sundsvall! Vi letar efter en stark ledare som motiverar och peppar gruppen framåt. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en väl fungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder. Rollen som AM innebär att både vara ledare men också att vara en barista som föregår med det bästa exemplet när det kommer till att erbjuda världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Vi ställer stora krav på arbetsmiljöfokus och därför blir det också AMs fokus att främja för en god arbetsmiljö för de anställda där alla får rätt förutsättningar och utvecklingsmöjligheter. Shopen är populär och hit kommer det gäster som sitter länge och gäster som genast ska vidare. Försäljningstrycket kan variera men det förekommer rusher med många gäster vilket ställer krav på att AM kan leverera ett härligt bemötande oavsett vilket tempo man behöver hålla. Personalgruppen behöver en stabil ledare som kan sätta ner foten, men också en ledare som kan lyfta gruppen med sin energi. För att trivas och lyckas i rollen som AM behöver man tycka om högt tempo, vara en tävlingsmänniska och ha nära till skratt.
Är det här något som du tycker låter kul? Då vill vi väldigt gärna höra ifrån dig!
Tjänsten är på 100% och inleds med 6 månaders provanställning. Startdatum beräknas vara i juli/augusti
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Coffee shop Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.

Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position

Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Tjänsten är 40 timmar/veckan. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-05-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Espresso House Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144594".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Espresso House Sweden AB (org.nr 556507-7160)

Arbetsplats
Espresso House

Jobbnummer
5750414

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Espresso House Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Espresso House Sweden AB: