Assistant Controller till utmanande uppdrag i Trollhättan!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Har du några års erfarenhet av redovisning och vill utvecklas ytterligare? Vi på Adecco Trollhättan ger dig en möjlighet att utvecklas och få dina idéer genomförda!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer självständigt att ansvara för den löpande redovisningen, såväl som att medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut. Du lämnar löpande rapporter till ledningsgruppen gällande orderläge och försäljning samt är involverad i moms- och skattefrågor. Du kommer att ha avstämning av interna mellanhavanden (inter company balances), genomföra betalningar och uppdatera prislistor, såväl som att hjälpa till med factoring och kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att följa företagets affärsidé, strategi, policies och rutiner och verka för en god arbetsmiljö på avdelningen. Arbetet innebär att se till att ovan arbetsuppgifter planeras och utförs på ett effektivt sätt och du verkar för att följa och uppdatera rapporteringsrutiner och ser till att deadlines hålls. Du kommer även att bistå ekonomichefen i olika projekt och uppdrag.
Du kommer att erbjudas en anställning hos Adecco och arbeta som uthyrd konsult hos ett av våra kundföretag i Trollhättan. Uppdraget startar omgående och för rätt person finns goda möjligheter till ett långsiktigt samarbete. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.
Vem trivs här?
Du som har en examen inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning, samt några års erfarenhet av redovisning i producerande bolag kommer snabbt in i dina nya arbetsuppgifter. Behärskar du såväl svenska som engelska på avancerad nivå, samt är skicklig i MS Office, särskilt Excel är du den vi söker.
Som person är du flexibel och har ett gott sinne för detaljer. Vidare är du analytisk och löser frågeställningar samt trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Har du dessutom ett utåtriktat sätt med mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga är detta rätt uppdrag för dig!
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2014-08-21Arbetstider och omfattningHeltid Heltid, dagtid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-20
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Johansson (rekryteringsansvarig)31 - 725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN
KontorsadressStorgatan 50, vån 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1971498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.