Assistanssamordnare
LSS-Partner AB / Administratörsjobb / Göteborg
2014-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistanssamordnare" (publicerad 2015-08-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LSS-Partner AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vi söker en erfaren assistanssamordnare inom personlig assistans
Publiceringsdatum2014-06-18Om företagetLSS-Partner är ett familjeföretag som arbetar för personer som har personlig assistans och har funnits sen 1994. Vi är formell arbetsgivare åt assistenter, har utbildningsverksamhet samt ger råd och stöd till arbetsledare och assistenter. Vi är idag 9 stycken anställda på kontoret och söker nu en till medarbetare till vår grupp.
BakgrundDu bör ha en högskoleutbildning med social, personal eller beteendevetenskaplig inriktning och/eller utbildning/erfarenhet som kan ses likvärdig. Vi vill också att du har praktisk erfarenhet från liknande uppgifter, gärna inom handikapp- eller omsorgsområdet. Vidare är det meriterande om du har arbetat som personlig assistent samt har erfarenhet av utvecklings-, lönesamtal samt svåra samtal. Det är även meriterande om du har erfarenhet av rekrytering av personal, i synnerhet personliga assistenter.
ProfilSom person är du snabblärd, ödmjuk, driven och stresstålig. Du en har förmåga att vara närvarande och lyhörd för både uppdragsgivare och dina medarbetare och du har en förmåga att vara trygg i dig själv i mötet med andra. Att arbeta i en föränderlig och flexibel miljö är något som motiverar dig och du arbetar gärna med att identifiera effektiviseringsmöjligheter och förbättra befintliga rutiner och processer. Du tar egna initiativ och har vana att arbeta självständigt och i grupp.
I tjänsten ingår det en hel del telefonkontakt med våra uppdragsgivare, personliga assistenter och olika myndigheter vilket innebär att du bör vara utåtriktad och måste trivas med att ge service. Vi tror att du är en person som inte ger sig förrän en uppgift är löst. Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om något oplanerat skulle dyka upp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du måste vara genuint intresserad av att arbeta inom ett område där det ofta inte finns färdiga lösningar på situationer som kan uppkomma.
Vi ser även att du har goda kunskaper i Officepaketet och tjänsten kräver att du har en god kommunikativ förmåga och att du behärskar svenska bra i tal och skrift.
Om tjänstenSom assistanssamordnare ansvarar du för ett antal av våra uppdragsgivare och deras assistenter. Du kommer tillsammans med uppdragsgivaren utforma den personliga assistansen utifrån deras individuella livssituation och önskemål.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta att ge råd och stöd till våra uppdragsgivare och deras personliga assistenter, schemaläggning, rekrytering, personaladministration, vikarietillsättning. Du kommer också ansvara för personalfrågor, dokumentation, planering och uppföljning av assistansen enligt gällande lagstiftning och våra styrdokument. Du kommer även ha fortlöpande kontakter med olika myndigheter.
Telefonberedskap utanför kontorstid förekommer ca: var 3-4:e vecka. Enstaka kvällsmöten med uppdragsgivare och assistenter förekommer, liksom ditt deltagande i olika arrangemang utanför kontorstid. Även enstaka resor i tjänsten med övernattning kan förekomma.
Mer om tjänsten:
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Västra Frölunda. Tjänsten är på heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Vi ser gärna sökande som är 40+ och/eller är man för en jämnare fördelning i företaget. Urval sker löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning tillämpas. Heltid, dagtid. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.
ErsättningFast lön
Enligt kollektivavtal KFO-Kommunal. Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-14
Rekryteringsprocessen sker löpande, tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: 1000
Ansökan kan skickas till e-postadress:
lisa.pettersson@lss.seKontaktLisa Pettersson, Verksamhetsansvarig 031-68 94 90 (Telefon)
lisa.pettersson@lss.seFöretagLSS-Partner AB
AdressLSS-Partner AB
Box 9161
40094 GÖTEBORG
KontorsadressJärnbrotts prästväg 2
Västra Frölunda
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-68 94 90
Faxnummer: 031-68 94 99
E-postadress:
info@lss.se Jobbnummer 1914175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.