Art Director Assistent

Avavav Retail AB / Formgivarjobb / Stockholm
2025-07-07


Visa alla formgivarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avavav Retail AB i Stockholm

AVAVAV rekryterar en Art Director Assistent, där du kommer att leda, planera och genomföra varumärkets visuella kommunikation, branding och aktiveringar. Du kommer ha en ledande roll i produkt- och lookbook-plåtningar, skapa design och layouter, utveckla varumärket, planera och genomföra kampanjer, stödja i kreativ riktning för event och godkänna kreativa uppgifter från andra kreatörer. Det här är en roll där du får möjlighet att bidra med kreativa och relevanta idéer på ett samarbetsvilligt och innovativt sätt inom ett progressivt modehus.
Varumärket har ett starkt och underhållande visuellt språk, vilket gör rollen lekfull och kreativ. Det är en chans att arbeta nära kärnan i varumärkesteamet och få insyn i alla viktiga steg i ett växande företag. Om du drivs av en inspirerande och kreativ miljö och vill vara en del av kärnan i ett ungt globalt modehus, är detta en möjlighet du inte vill missa.
Om rollen
Den här rollen innebär ansvar för att hantera varumärkets visuella kommunikation. Du kommer arbeta nära och rapportera till Creative Director.
Tjänsten kräver en ambitiös lagspelare som lever för kreativitet och innovation, och som har stark teknisk kompetens inom digitala kreativa verktyg samt foto och video. För att passa i rollen behöver du ha god planeringsförmåga och vara bra på att slutföra uppgifter, samt trivas i ett mindre team i en dynamisk uppstartsmiljö - med alla dess upp- och nedgångar.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Innehållsskapande: Löpande produktion av innovativt, framtidsinriktat innehåll för varumärkets sociala medier och andra kanaler. Inkluderar efterbearbetning.
Innehållskurering: Tillgängliggöra innehåll för Social Media Manager, godkänna i tid tillsammans med Creative Director. Samla in och kurera externt innehåll för återpublicering i varumärkets kanaler.
Plåtningar: Ta fram idéer tillsammans med Creative Director. Planera och genomföra alla typer av plåtningar - lookbooks, e-handel, säsongskampanjer, visningar och externa produktioner. Inkluderar efterbearbetning.
Kommersiella mål: Agera länk mellan det kommersiella teamet och Creative Director. Förstå vilka produkter som driver försäljning och förstärka dessa med kreativa koncept. Ha insikt i kundresan och hur art direction påverkar den.
Filhantering: Ansvara för alla visuella tillgångar och deras lagring, backup, från originalfiler till format för tryck och digitala kanaler. Säkerställ att tillgångarna är lättillgängliga för teamet och andra intressenter i tid.
Varumärkes- & kommunikationsutveckling: Driva utvecklingen av ett enhetligt varumärkesuttryck. Ansvara för det visuella innehållet i sociala medier, tryck, webb med mera. Bidra med idéer och ta initiativ i dialog med Creative Director och externa partners.
Externa projekt: Delta i samtal med externa parter och leda den kreativa dialogen i kommunikationsprojekt. Säkerställ att varumärkets visuella profil bibehålls och koncept anpassas.
Produkttryck: Stödja produktteamet med kreativa och tekniska aspekter kring tryck i kollektionerna.
Planering: Självständigt planera din tid och sätta årsplanering för kreativa projekt, så att tillgångar levereras i tid till lanseringar och deadlines.
Samarbete med intressenter: Samarbeta med alla relevanta intressenter inom och utanför företaget för att kunna leverera på dina uppgifter, t.ex. anpassa arbetet efter när prover är klara, produktion är färdig, lanseringar planerade, tryckta tillgångars produktionstider m.m.

Förutsättningar
Kunskap och intresse för modeindustrin
Stark kreativ vision och förståelse för affärsmål
Förståelse för lyxmodekunders behov online
Professionell nivå i Adobe Creative Suite
Akademisk kandidat-examen i Art Direction, Fashion design eller konstnärlig utbildning.
Stark ledarskapsförmåga - vilja att utvecklas, driva förändring, delegera och lösa problem tillsammans
Teknisk erfarenhet inom foto och video är meriterande
Erfarenhet av snabb innehållsproduktion
Flytande i svenska eller engelska

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-17
E-post: careers@avavav.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avavav Retail AB (org.nr 559418-0258)

Jobbnummer
9420942

Prenumerera på jobb från Avavav Retail AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avavav Retail AB: