Arkivarie (tidsbegränsad anställning)
Polismyndigheten Västra Götaland / Arkivariejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Vårgårda eller i
hela Sverige Polismyndigheten i Västra Götaland söker Arkivarie till Förvaltningsavdelningen, Göteborg (tidsbegränsad anställning)
Inom Förvaltningsavdelningen finns staben, verksamhetsstödsenheten och polisrättsenheten. Polisrättsenheten omfattar cirka 100 medarbetare och har i stora delar ansvarsområden som berör hela myndigheten.
Dokumentationssektionen
Tjänsten som visstidsanställd arkivarie är placerad inom dokumentationssektionen. Dokumentationssektionens verksamhet omfattas av ansvar för fördelning och hantering av till myndigheten inkomna handlingar, diarieföring av inkomna och upprättade handlingar, förvaltning av myndighetens centralarkiv samt hantering av handlingar tillhörande kriminaldiariets närarkiv. Vi är idag 12 medarbetare och du kommer att tillhöra den arbetsgrupp som ansvarar för den centrala långtidslagringen av myndighetens arkivhandlingar.
Publiceringsdatum2013-01-14Dina arbetsuppgifterPolismyndigheten är inne i en process som handlar om att gå över från analog till digital form i arkiv och ärendehantering. Det innebär att vi befinner oss vid ett skifte som i stor utsträckning påverkar arkivariens roll. Vi har därför ett behov av en tillfällig förstärkning till vår centrala arkivfunktion.
Uppdraget innebär i första hand att färdigställa myndighetens arkiv-förteckningar i det digitala förteckningssystemet samt att etikettera materialet.
I mån av tid förväntas du även vara delaktig i att ordna, strukturera och gallra det arkivmaterial som hanteras på myndigheten.
Polismyndigheten använder sig av arkivförteckningsprogrammet Klara.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har akademisk examen där arkivvetenskap ingår.
Du ska ha goda datorkunskaper i bl a Office-paketet.
Du ska ha lätt att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som t ex ansvarstagande, kvalitetstänk, servicekänsla och noggrannhet.
Du visar respekt och engagemang i mötet och samarbetet med andra, både internt och externt.
Med din kompetens förväntas du att bidra till målen för verksamheten och vara är en god företrädare för myndigheten.
Tjänst
Tidsbegränsad anställning (allmän visstid) under 6 månader med möjlighet till förlängning.
Tjänsteställe: Ernst fontells plats, Göteborg.
Arbetstid: dagtid med flex.
Övrig informationVid rekrytering kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.
Ytterligare Information lämnas av chefen för dokumentationssektionen Eva Alpsten som kan nås via Polisens växel 114 14.
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och SACO-S nås via Polisen växel 114 14.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
Skriftlig ansökan tillsammans med CV samt uppgift om referenspersoner (ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg, eller e-post:
platsansokan.vastragotaland@polisen.se , senast den 28 januari 2013.
Märk din ansökan med AD 713-1661/13
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-28
Ange följande referens när du ansöker: AD 713-1661/13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
platsansokan.vastragotaland@polisen.seFöretagPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
AdressPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG
KontorsadressSTAMPGATAN 28
GÖTEBORG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
E-postadress:
platsansokan.vastragotaland@polisen.se Jobbnummer 1437299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.