Arkivarie/Registrator till enheten Juridik
Tillväxtverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Tillväxtverket underlättar förnyelse i företag och regioner, och gör det enklare för företag. Vårt arbete bidrar till hållbar tillväxt. Tillväxtverket är en nationell myndighet med kontor på nio orter. Våra viktigaste redskap är kunskap, samverkan och finansiering.
Juridikenheten är tillsammans med enheterna Personal, IT, Ekonomi, Intern service och Stödärendesystem organiserad under avdelningen Administration. Juridikenheten består av 9 medarbetare inklusive chefen för enheten.
Enheten lämnar internt juridiskt stöd till avdelningarna, enheterna och ledningen främst inom områdena förvaltningsrätt, statligt stöd, upphandling, offentlighet och sekretess, civilrätt, processrätt samt EU-rätt. Enheten ansvarar även för myndighetens registratur och arkiv.
Juridikenheten är tillsammans med enheterna Personal, IT, Ekonomi, Intern service och Stödärendesystem organiserad under avdelningen Administration. Juridikenheten består av 9 medarbetare inklusive chefen för enheten. Enheten lämnar internt juridiskt stöd till avdelningarna, enheterna och ledningen främst inom områdena förvaltningsrätt, statligt stöd, upphandling, offentlighet och sekretess, civilrätt, processrätt samt EU-rätt. Enheten ansvarar även för myndighetens registratur och arkiv.
Funktionen för arkiv och registratur består av en verksarkivare (arbetsledare), en huvudregistrator samt en registrator/arkivarie i Stockholm och en i Östersund. Funktionen ger stöd och rådgivning till myndighetens verksamhet när det gäller frågor om arkivering och diarieföring. I funktionen ingår att registrera vissa allmänna handlingar och att förvalta diarie- och ärendehanteringssystem. Enheten ansvarar också för myndighetens arkivredovisning och annan tillämpning av arkivlagens regelverk. Införandet av elektronisk dokumenthantering kommer att medföra förändringar i arbetssättet inom den närmaste tiden.
Publiceringsdatum2013-10-24Dina arbetsuppgifterDu kommer i huvudsak att ha arbetsuppgifter som Arkivarie men även arbeta med Registratur. Du kommer att arbeta med utredningar som rör dokumenthanteringsfrågor, bl.a. tillämpningen av regelverk inom arkivområdet. I arbetet ingår även att söka fram allmänna handlingar ur Tillväxtverkets arkiv för utlämnande till allmänheten och internt till Tillväxtverkets medarbetare och delta i arbetet med att utveckla myndighetens processorienterade arkivredovisning. Du kommer att arbeta med att ge stöd och rådgivning i ärende- och dokumenthanteringsfrågor och delta i arbetet avseende förvaltning och utveckling av myndighetens elektroniska dokumenthantering. Andra förekommande arbetsuppgifter är klassificering och registrering av myndighetens allmänna handlingar och postöppning
Vår kravprofil - Din kompetens
Vi söker dig som uppfyller följande skall-krav:
• Minst två terminers (60 poäng utbildn. efter 1 juli 2007) högskolestudier i arkivvetenskap. Därutöver krävs utbildning i diarieföring.
• Minst två års erfarenhet av arbete som arkivarie. på myndighet.
Följande kunskaper/ erfarenheter är meriterande:
• Erfarenhet av hantering av elektroniska handlingar med koppling till arkiveringsfrågor
• Erfarenhet av utlämnande av allmän handling
• Erfarenhet av arbete i registratur
• Andra studier på högskolenivå är meriterande
• Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
• IT-relaterad utbildning och vana att arbeta i elektroniska system.
Som person vill vi att du ska vara strukturerad, noggrann, analytisk och resultatinriktad. Du ska ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och ha en mycket god känsla för service.
Vårt interna förhållningssätt guidar oss i vårt beteende och agerande, vilket innebär ett dagligt fokus på kundnytta, öppenhet, tydlighet och laganda.
Mer information och kontakt
Anställningen är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställlning. Arbetsplatsen är belägen i Stockholm. Sista ansökningsdag är den 4 november.
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Krisrtina Lindskog, tfn 08-681 9211 eller verksarkivarie Pontus Värmhed, tfn 08-681 96 55. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av personalhandläggare Per Cederblad, tfn 08-681 9693. Fackliga företrädare är Sofia Marklund, Saco, tfn 08-681 66 80 och Bosse Olsson, ST, tfn 08-681 95 02.
Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder:
www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkorTillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTillväxtverket
AdressTillväxtverket
Box 4044
10261 Stockholm
Jobbnummer 1685339
Observera att sista ansökningsdag har passerat.