Arkivarie med it-inriktning
Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret / Biblioteksassistentsjobb / Göteborg
2016-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie med it-inriktning" (publicerad 2016-12-14) ⬅️
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret i Göteborg Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Här jobbar vi med hållbar samhällsutveckling och framtidsperspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Publiceringsdatum2016-08-15ArbetsuppgifterStadsbyggnadskontorets arkiv tillhör enheten Ärendeprocess vid avdelningen för Verksamhetsstyrning och hanterar kontorets handlingar som till exempel kartor, detaljplaner, förrättningsakter och bygglovhandlingar. Arkivets tjänster är mycket efterfrågade av allmänhet, företag, stadens förvaltningar och kontorets medarbetare. Just nu är vi inne i en spännande och intensiv fas där bland annat de fysiska förvaringsenheterna byts ut och vi arbetar aktivt mot digital arkivering och ett processorienterat arbetssätt. På arkivet arbetar idag tre arkivarier och en arkivtekniker.
Som arkivarie kommer du att få arbeta med:
• delta i arbetet med att utveckla arkivets verksamhet och ansvara för genomförande av olika projekt
• stödja förvaltningen i arkivfrågor och medverka till att öka förvaltningens kompetens inom arkivområdet
• utveckla strategier för digitalt bevarande av handlingar från våra kärnverksamheter
• återsöka och expediera allmänna handlingar där utredningsarbete krävs
• ansvara för ett fortsatt arbete med processorienterad informationsredovisning. Vi har kommit långt i arbetet och ska nu ta fram gallringsframställningar, implementera dokumenthanteringsplanen på förvaltningen och ändra förteckningssystemet enligt den nya klassificeringsstrukturen.
KvalifikationerVi vill att du har akademisk examen med minst 60 hp inom arkivvetenskap och erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete. Erfarenhet av arbete med och/eller studier inom systemvetenskap, IT eller offentlig förvaltning är meriterande.
Du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt i tal och skrift och tycker om att prata inför grupper. Du har hög social kompetens och förmåga att samarbeta med andra, både i den egna gruppen och på kontoret. Du är drivande och tar ansvar inte bara för ditt eget arbete, utan även för att hela kontoret kan leva upp till vårt uppdrag. Du har en analytisk helhetssyn, men är också noggrann med detaljerna i dina uppdrag. Du ser lösningar i stället för hinder. Du har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och arbetsuppgifter.
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
Sökande kan komma att kontaktas redan under ansökningstiden.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller post.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2016-10-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-04
Ange följande referens när du ansöker: B523814
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Marcelind, Enhetschef ärendeprocess 031-368 15 10
Facklig kontaktBeatrice Udén, Saco 031-368 16 01
Henrik Pettersson, Vision 031-368 15 60
FöretagGöteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
AdressGöteborgs stad., Stadsbyggnadskontoret
Box 2554
40317 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20
Jobbnummer 2993016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.