Arkivarie med IT-inriktning
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun / Arkivariejobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun i Kristianstad Kansli & ledning på Kommunledningskontoret
Kommunledningskontorets avdelning för Kansli & ledning svarar för förtroendemannaservice, ärendehantering, central post- och diariehantering, arkivering och juridisk handläggning inom kommunen. Till avdelningen hör också kommunens konsumentvägledning.
Vi söker dig som vill arbeta vid vår centrala funktion för arkivering
Tjänsten är placerad i kommunarkivet inom avdelningen Kansli & ledning. Kommunarkivet ansvarar för löpande arkivverksamhet och för utvecklingsarbetet inom området. Här slutarkiveras också kommunens allmänna handlingar.
Publiceringsdatum2012-03-16Dina arbetsuppgifterI arbetet ingår utformning av strategi för hållbar och långsiktig informationsförsörjning. Du kommer att vara med och driva införandet av system för bevarande/e-arkiv. Du arbetar även med mottagande av leveranser, ordnande/förtecknande samt service till förvaltningar, forskare och allmänhet.
Tillsammans med övriga förvaltningar utarbetar du rutiner för arkivering/e-arkivering, dokumenthanteringsplaner och arkivbeskrivningar. Därutöver kommer du att utbilda, informera och ge råd till förvaltningarnas arkivredogörare i arkiv- och e-arkivfrågor. Även andra uppgifter kan komma ingå utifrån dina kunskaper och erfarenheter.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen/utbildning där minst 40p/60hp i arkivvetenskap ingår. Du bör ha erfarenhet av arbete inom arkivering gärna inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av e-arkivering/digital arkivering är meriterande. B-körkort är önskvärt.
Som person ska du vara serviceinriktad, ha god samarbetsförmåga samt utifrån egna initiativ och stort ansvar kunna arbeta självständigt. Du ska ha förmåga att se detaljernas betydelse för helheten och inte vara främmande för utveckling. Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och att du slutför påbörjade uppgifter. Vidare ska du ha god kommunikativ förmåga, ha lätt för att utrycka dig i tal och skrift och på ett pedagogiskt sätt kunna förmedla information.
Du söker tjänsten på
www.kristianstad.se/jobb eller via nedanstående länk "ansökan via extern webbplats". Gå vidare till aktuell tjänst och sök via knappen "Sök tjänst" längst ner i annonsen. För att dina uppgifter skall sparas måste du först logga in innan du börjar svara på frågorna.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Allmän visstidsanställning, tom. 2012-12-31.
TillträdeSnarast
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: KLK:2012:4
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMagnus Haara, Kanslichef, 044-13 56 10
Jenny Bondesson, Personalspecialist, 044-13 53 82
Facklig kontaktJakob Tannerfalk, Vision, 0738-53 28 61
Signhild Sköld, DIK, 044-13 53 10
FöretagKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
AdressKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
KontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1189139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.