Arkivarie
Skatteverket / Assistentjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Sundsvall,
Sollefteå eller i
hela Sverige Vi samlar snart Skatteverkets fysiska arkiv i det toppmoderna centralarkivet i Härnösand med utsikt över Höga kustens södra skärgård.
Nu finns möjligheten att vara med att bidra till utvecklingen av vår verksamhet och få arbeta tillsammans med engagerade kollegor. Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Du kommer att arbeta med klassisk arkivvård i en modern miljö. Arbetet är inriktat på att skapa förutsättningar för effektiva och säkra processer för utlämnanden och interna arkivbeställningar. En naturlig del av arbetet är också att ge råd och stöd i frågor inom arkivering och dokumenthantering.
Du tillhör Skatteverkets arkivsektion med placering i Härnösand. Vi är cirka 20 medarbetare på sektionen med placering både i Härnösand och på andra orter. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att du arbetar nära dina kollegor för att bidra till verksamhetens resultat.
Om dig
Vi söker en driven och flexibel kollega som har kunden i fokus.
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift
- vara noggrann och strukturerad
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha en god analytisk förmåga
- vara flexibel och kunna anpassa dig efter ändrade förutsättningar.
Du ska även ha:
- Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p), dvs. minst en fil kand, i för tjänsten relevanta ämnen inklusive lägst 60hp (40 p) arkivvetenskap.
Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning (inkl. digital ärendehandläggning) i offentlig förvaltning och besvarande av förfrågningar i arkivmaterial. Det är vidare önskvärt att du innehar B-körkort.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
Resor i tjänsten kan förekomma. I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/80".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Åsa Norrbom, hr-specialist
asa.norrbom@skatteverket.se Jobbnummer 8561496
Observera att sista ansökningsdag har passerat.