Arkivarie
Göteborgs Stad, Fastighetskontoret / Arkivariejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Fastighetskontoret i Göteborg Fastighetskontorets uppdrag är att skapa förutsättningar för goda bostäder och ett bra boende för dem som bor eller vill bo i Göteborg. Vi ska också utveckla staden genom att erbjuda mark för industri, handel, utbildning, forskning med mera. Vi har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra medarbetare. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
Publiceringsdatum2014-12-19ArbetsuppgifterStaden står inför spännande utmaningar i form av stora stadsutvecklingsprojekt. Fastighetskontoret har en viktig roll i dessa projekt. Som Arkivarie kommer du med stöd av lagar, förordningar och riktlinjer självständigt gallra och vårda arkivet. Du är också registrator och deltar i den dagliga hanteringen av inkomna och upprättade handlingar. Du är kontorets representant i kommungemensamma nätverk avseende arkiv- och dokumenthantering och bevakar och deltar i strategiska arkivfrågor gällande gallring och bevarande inom kommunen. Vidare utarbetar du, tillsammans med dina kollegor, interna riktlinjer avseende arkiv- och dokumenthantering och ser till att utveckla och effektivisera arkiv- och dokumenthanteringen inom fastighetskontoret. Ditt ansvar är också att informera och utbilda övriga inom kontoret. Du svarar på frågor från allmänheten och media och deltar även i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete samt intern kontroll. Vidare sammanställer du ärenden i akter och arkiverar avslutade ärenden.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning med minst 40 poäng arkivkunskap. Har du dessutom erfarenhet av arbete med elektroniska dokument och databaser samt processinriktad arkivredovisning är detta meriterande för tjänsten. Då jobbet innebär att kunna förstå och tolka äldre och moderna kommunala handlingar är det viktigt att du har goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Tjänsten ställer krav på att du är flexibel och kreativ i sättet att arbeta. Du är lyhörd för verksamhetens behov och arbetar noggrant och strukturerat. Då tjänsten även innebär att självständigt lösa problem genom analys är det också viktigt att kunna förmedla informationen till medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är ordningsam har förmåga att planera ditt arbete och prioritera arbetsuppgifter.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-12
Ange följande referens när du ansöker: A440766
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Mårdbrink, Kvalitetschef 031-368 12 05
elisabeth.mardbrink@fastighet.goteborg.seHelena Wigeborn, HR-Specialist 031-368 12 11
helena.wigeborn@fastgihet.goteborg.seFacklig kontaktEwa Jonassen - Vision 031-368 11 82
Peter Öste - SACO 031-368 10 23
FöretagGöteborgs stad, Fastighetskontoret
AdressGöteborgs stad, Fastighetskontoret
Stadsledningskontoret
40482 GÖTEBORG
KontorsadressKöpmansgatan 20 GÖTEBORG
Jobbnummer 2109594
Observera att sista ansökningsdag har passerat.