Ärendestyrare
Vattenfall AB / Kontorsjobb / Norrköping
2015-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ärendestyrare" (publicerad 2023-10-10) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vattenfall AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Är du intresserad av ett utmanande arbete som innebär mycket ansvar och ställer höga krav på din noggrannhet och serviceanda?
Vattenfall Services avdelning för Ärendestyrning ansvarar för ärendemottagning och schemaläggning i vårt ärendehanteringssystem. Avdelningen tar emot ärenden och ser sedan till att rätt resurs på rätt ort får uppdraget för att i nästa steg utföra arbetet. I vårt arbete har vi stort fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.
Ditt ansvar som ärendestyrare:
Ditt ansvar är att se till att ärenden har rätt och fullständig information innan de utförs. Du ska också se till att alla arbeten blir registrerade som ärenden för att skapa ordning i både genomförandet och återrapporteringen.
Det ingår också att stämma av tillgänglig personal med kollegor i avdelningen för Ärendestyrning för att se till att vi inte har underskott och säkerställa in- och utlån av personal mellan de olika affärsområdena. Som ärendestyrare har du ansvar för att synliggöra och följa upp eventuell under- eller överkapacitet gentemot inkomna ärenden och återrapportera till affärsområdet om det finns avvikelser åt det ena eller andra hållet.
Vår dagliga verksamhet kan ofta styras av oförutsedda eller akuta händelser, som t.ex. störningar i elförsörjning och när det uppstår kommer vi att ansvara för planering av resurser för att klara även akuta uppdrag.
Vi söker dig med lämplig gymnasial utbildning, högskoleutbildning kan vara meriterande. Du har tidigare arbetat med någon form av resursplanering, kundservice och/eller logistikplanering.
Du är en van datoranvändare och uppfinningsrik informationssökare. Vi ser gärna att du har arbetat i ärendehanteringssystem och varit delaktig i att förbättra arbetsprocesser och arbetsrutiner.
För att lyckas i det här arbetet behöver du hålla en jämn och hög servicenivå och du måste ha god förmåga att skapa ordning och reda kring ditt arbete då det periodvis kan vara hektiskt. Vi tror att det är viktigt med bra analytisk förmåga och att du tycker om att arbeta med planering, där du också blivit van att förutse eventuella problem som kan uppstå på vägen.
Du kommer ha många kontaktpersoner, därför är det viktigt att du trivs med att samarbeta och att ha många kollegiala relationer. Vi på avdelningen fungerar likt en ledningscentral och här är det viktigt att vara uppmärksam och kunna behålla lugnet då du ofta måste ha många bollar i luften. God koordinationsförmåga är en förutsättning. Körkort (B) är ett krav, du talar och skriver både svenska och engelska.
Du ansöker via vår annonsplats på Vattenfall.se/jobb. Vill du veta mer om arbetet kontakta rekryterande chef Jenny Dagman. För information om rekryteringsprocessen kontakta Ingela Skoog, HRS Rekrytering.Fackliga representanter är Clas-Inge Hagdahl Unionen, Juha Siipilehto SEKO, Anders Eriksson (Nyköping) Ledarna och Ann-Jeanette Lönroth Akademikerna.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2015-01-12KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-18
Ange följande referens när du ansöker: NP-00162
FöretagVATTENFALL AB
AdressVATTENFALL AB
16956 Solna
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-739 50 00
Jobbnummer 2123314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.