Ärendesamordnare

Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.




Publiceringsdatum
2019-01-09

Arbetsuppgifter
Vi söker en ärendesamordnare till stadsbyggnadsförvaltningen och kanslienheten. Kansliet är en servicefunktion med fem anställda som ansvarar för bland annat förvaltningens diarium och nämndprocess.

Du arbetar med den löpande verksamheten inom registraturet, bedömer dagligen hur handlingar ska hanteras, ger service till och besvarar frågor från förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet. Du informerar och ger råd och stöd till stadsbyggnadsförvaltningens tjänstemän i frågor om diarieföring och digitalt ärendehanteringssystem. Vid behov utför du även andra uppgifter, till exempel som back up till förvaltningens reception.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• är diplomerad registrator eller har annan utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller erfarenhet som gett motsvarande kunskaper av arbete som registrator eller motsvarande inom offentlig förvaltning
• har god datorvana
• har goda kunskaper om lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning
• har erfarenhet av att informera och ge råd

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i kommun eller landsting/region.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är van att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är van att hålla tidsramar och du tycker det viktigt att vara noggrann. Du har lätt för att lära och förmåga att snabbt sätta dig in i nya verksamhetsområden och system. I rollen hanterar du en stor mängd viktiga handlingar och du bedömer dessa för att kunna besluta om en korrekt hantering. Du tycker om att arbeta med såväl komplicerade frågor som enklare rutinärenden och har förmåga att lyfta blicken och se sammanhang. Du förstår komplicerade språkliga underlag och har god förmåga att förstå och uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska. Att samarbeta, ge god service och bidra till ett gott arbetsklimat är självklart för dig.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: C24312
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adam Andersson adam.andersson@helsingborg.se 042 103318
Catharina Hedman catharina.hedman@helsingborg.se 042-105829

Företag
Helsingborgs stad, STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, STADSBYGGNADSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
4545082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Stadsbyggnadsförvaltningen: