Ärendekoordinator/registrator (vikariat)

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Tekniska förvaltningen i Solna stad har en viktig roll i stadens utveckling. Vi erbjuder solnaborna en ren, trygg och välfungerande stadsmiljö och förser stadens verksamheter med ändamålsenliga och effektiva lokaler. Stadsmiljöavdelningen ansvarar för stadens gator, trafik, parker samt renhållning och avfall. Fastighetsavdelningen förvaltar och genomför investeringar i stadens fastigheter och samverkar med andra förvaltningar vid om- och nybyggnationer.

Vilka är vi? Ledningsstaben är en del av tekniska förvaltningen. På tekniska förvaltningen arbetar drygt trettio medarbetare med stadsmiljö- och fastighetsfrågor i fokus. Stor del av verksamheten är utlagd på entreprenad så de flesta av oss arbetar med att planera, upphandla, beställa och följa upp våra avtal och entreprenörer. Ledningsstaben stödjer förvaltningens arbete med bland annat ekonomi, arkiv, registratur och handläggning av olika myndighetsärenden. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna stadshus mitt i Solna centrum. T-bana, bussar, tvärbana och pendeltåg finns runt knuten och Solna centrum erbjuder bra service.

Vad innebär arbetet? Vi behöver dig som har ett stort intresse för dokumenthantering samt ordning och reda. Arbetet innebär att nära huvudregistrator ge dagligt stöd till förvaltningens verksamheter i hanteringen av specifika ärenden och att tillse att in- och utgående dokument hanteras på korrekt sätt. Du svarar för daglig posthantering och registrering av handlingar och bistår huvudregistrator vid begäran om utlämnande av allmän handling. Du är en naturlig back-up för huvudregistrator vid dennes frånvaro. Du ingår i ett team vid ledningsstaben där det är naturligt att ge varandra stöd och hjälpa varandra vid exempelvis hög arbetsbelastning eller frånvaro.

Vem söker vi? Du har en gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot någon form av administration eller liknande samt därtill vidareutbildning som vi bedömer relevant för tjänsten, exempelvis inom dokumenthantering, arkiv och registratur eller liknande.
Du har minst tre års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet, t.ex. som registrator, arkivarie eller handläggare. Det är dessutom viktigt att du är insatt i lagar och regelverk som styr myndigheters beslutsfattande och liknande.
Du har en god stilistisk förmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet från arkivarbete, att driva utvecklingsarbete kring dokumenthantering samt att utbilda inom dokumenthantering.

Som person är du självgående och tar ansvar och driver dina processer vidare. Du är uthållig och håller dig motiverad och effektiv till önskat resultat är uppnått. Du strävar efter hög kvalitet och rättssäkerhet i ditt arbete och tar initiativ till förbättringar och förenklingar. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är tydlig, kvalitetsmedveten och noggrann och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Mer information och ansökan Rekryteringen hanteras av stabschef Johan Nilsson som du når på johan.nilsson@solna.se eller 08-746 18 65. Vid frågor om tjänsten är du även välkommen att kontakta huvudregistrator Boel Burman, boel.burman@solna.se eller 08-746 12 02.

Fackliga företrädare på tekniska förvaltningen är:

• Marika Lindhagen, Vision, marika.lindhagen@solna.se, 08-746 15 48
• Mauritz Jokela, Sveriges ingenjörer, mauritz.jokela@solna.se, 08-746 13 50
• Jenny Bäck, Naturvetarna, jenny.back@solna.se, 08-746 35 37

Tjänsten är ett vikariat för en medarbetare som är föräldraledig, längst till och med september 2018. Tillträde snarast möjligt. Vi vill ha din ansökan senast den 22 maj. Urval sker löpande under ansökningstiden. Skicka in din ansökan så fort som möjligt.
I urvalsarbetet kan vi komma att använda arbetsprov och tester som ett komplement till intervju.

Vi har redan valt rekryteringsvägar och avsäger oss vänligt men bestämt erbjudanden och försäljning av rekryteringstjänster.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-05-08

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Jobbnummer
3482652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: