Ärendekoordinator
Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Samhällsavdelningen, Rättsenheten / Administratörsjobb / Göteborg
2023-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ärendekoordinator" (publicerad 2024-09-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Samhällsavdelningen, Rättsenheten i Göteborg,
Vänersborg eller i
hela Sverige Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.
Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.
Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?
Publiceringsdatum2023-06-26Dina arbetsuppgifterÄr du en serviceinriktad och noggrann administratör som gillar att hitta lösningar och se utvecklingsmöjligheter i det dagliga arbetet? Vill du vara med och utveckla Länsstyrelsens ärendehantering tillsammans med ett härligt gäng med mycket kompetens och arbetsglädje och som värdesätter samarbete? Då har du hittat rätt!
Som ärendekoordinator arbetar du tillsammans med kollegor i ett team. Du kommer huvudsakligen att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och ge dagligt stöd i frågor kopplade till ärendehantering mot både myndighetens verksamheter och våra externa kontakter. Det innebär att registrera och digitalisera inkomna handlingar, expediera handlingar, bevaka och hantera delgivningar, ge information och stöd samt utbilda i vårt diarieföringssystem Platina.
Funktionen för Ärendehantering är en spännande arbetsplats med både utmaningar och möjligheter. Funktionen har hand om Länsstyrelsens digitala dokument- och ärendehantering, och är en del av Rättsenheten. Uppdraget är att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara ett administrativt stöd för myndigheten. Även utvecklingsfrågor kopplade till Länsstyrelsens mål att bli en modern, digital myndighet är en del av vårt uppdrag. Vi ser distansarbete som en möjlighet när det fungerar för verksamheten.
Placeringsort är Göteborg.
KvalifikationerKvalifikationerDu har gymnasieutbildning och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du har aktuell arbetslivserfarenhet av registreringsarbete, diarieföring och dokumenthantering och haft detta som dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Du behöver ha en grundläggande kunskap om följande lagstiftningar: dataskyddsförordningen, offentlighet och sekretesslagen samt förvaltningslagen.
Meriterande
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina. Det är också önskvärt med erfarenhet av att expediera handlingar och utlämnande av allmänna handlingar.
Dina personliga egenskaperDu gillar och har förmåga att ge god service och kommunicera lyhört och prestigelöst. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter och tar initiativ till att förbättra och förenkla såväl arbetssätt och rutiner. Du vill bidra till god förvaltning och det innebär att du är påläst, noggrann när det gäller att följa regler samt uthållig när det gäller att sköta stora mängder av samma uppgift, hitta effektivare lösningar och möta dem vi är till för.
I rollen behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, med du har också en god samarbetsförmåga och kan planera, lösa uppgifter och utveckla arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Du behöver kunna prioritera och planera om.
Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppgifter.
Som person ligger ditt fokus på möjligheter och lösningar snarare än hinder och du har en sund distans till arbetet.
Utöver erfarenheterna och förmågorna som vi har beskrivit här ovan behöver du vara van vid digitala verktyg och arbetssätt.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Övrig informationProvanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.
Rekryterande chef Martin Hemberg har semester och besvarar eventuella frågor från v 29.
Kontaktperson för SACO är från den 19 juli Helena Nilsson, 010-2245243.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post
hr.vastragotaland@lansstyrelsen.se Ersättning Månadslön. Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-24557-2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Västra Götalands län (org.nr 202100-2361)
Arbetsplats Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Samhällsavdelningen, Rättsenheten
Kontakt Martin Hemberg, funktionschef
010–2245450 Jobbnummer 7911078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.