Arbetsmiljösamordnare
Bodens kommun Socialförvaltning, / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun Socialförvaltning, i Boden Socialförvaltningen i Bodens kommun ansvarar för omsorg för äldre och funktionshindrade samt stöd, rådgivning och behandling till barn, ungdomar och vuxna. Inom förvaltningen finns ca 1 300 anställda. Verksamheten är indelad i fem verksamhetsområden: äldreboende, äldreomsorg i ordinärt boende, handikappomsorg, individ- och familjeomsorg samt administration. Den administrativa avdelningen med 25 medarbetare utgör en viktig stödfunktion för ledningsorganisationen inom förvaltningen vad gäller ekonomi- och personalfrågor samt övrig administration.
Vi söker en arbetsmiljösamordnare som har till huvuduppgift att vara förvaltningens sakkunnige och kontaktperson såväl internt som externt i det systematiska arbetsmiljöarbetet. Organisatorisk tillhörighet är bemanningsenheten inom administrativa avdelningen.
Arbetsuppgifter: Bidra till ett aktivt arbetsmiljöarbete genom att initiera, planera, samordna och handlägga frågor inom det systematiska arbetsmiljöområdet. Det innefattar även risk- säkerhets- och psykosociala frågor. Bistå, ge råd och stöd till förvaltningens chefer med delegerat ansvar för arbetsmiljöfrågorna. Genom preventivt arbete minska riskerna för att ohälsa och olycksfall i arbetet uppstår. Följa upp beslutade och genomförda insatser inom arbetsområdet. Hålla sig ajour med utvecklingen, lagar och förordningar samt. initiera och genomföra informations- och utbildningsinsatser internt. Helhetssyn och ett konsultativt arbetssätt är viktiga ingredienser i arbetet.
Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning med inriktning mot personal och arbetsvetenskap eller annan lämplig högskoleutbildning inom området. Påbyggnadsutbildning inom arbetsmiljö och ledning är önskvärt.
Samarbets- initiativ- och analytisk förmåga är nödvändig. Erfarenhet från arbete i offentlig förvaltning är en merit. Du har erfarenhet av självständigt arbete med personal- och arbetsmiljöfrågor. Du ska tycka om att arbeta med människor samt att vara utåtriktad, flexibel, lyhörd samt ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå. Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2007-11-13Anställningstyp/arbetstiderHeltid. Tillsvidare.
ErsättningAnge löneanspråk i ansökan.
KontaktMarie Hjorth, 0921-62833 direkt,
marie.hjorth@boden.se , verksamhetschef
Karin Berglund, 0921-627 76 direkt,
karin.berglund@boden.se , avdelningschef
Facklig kontaktLaila Kohkoinen, 0921-622 05 direkt, 0921-622 07,
laila.kohkoinen@boden.se , SKTF
Så ansöker duAnställningsvillkor enligt avtal.
Sista ansökningsdag 2007-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 41/07
Vi tar emot ansökan via epost:
ledigajobb@boden.seFöretagBodens kommun Socialförvaltning,
96186 BODEN
Telefonnummer: 0921-62000
Jobbnummer 53308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.