Arbetslivsorienterad rehabiliteringskonsult till värderingsstyrt
Work for you AB / Administratörsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlskoga,
Lekeberg,
Degerfors,
Nacka,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Work for you AB i Karlskoga,
Nacka,
Kristinehamn,
Örebro,
Filipstad eller i
hela Sverige Vi ska bli bäst på att få folk i jobb!
Vill du arbeta i ett företag med tydliga värderingar, där människan är i fokus? Work for you stärker personer som står utanför eller vill ta nästa steg på arbetsmarknaden genom att sälja och leverera arbetsmarknadstjänster, vuxenutbildning, bemanning och rekrytering. Vi har varit en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen sedan 2007. År 2014 blev även utbildningsföretaget Infokomp en del av koncernen.
Läs mer på
www.workforyou.se Som rehabiliteringskonsult på Work for you i Karlskoga får du en betydelsefull roll i vårt glada gäng på fyra personer. Lokalt jobbar vi brett inom jobbförmedlings-, integrations- och rehabiliteringstjänsterna Stöd och matchning, Grundläggande moduler och Introduktion till arbete parallellt med bemanning och rekrytering. Vi sitter i attraktiva lokaler där alla anställda har eget kontor, samt jobbar efter devisen "frihet under ansvar".
Publiceringsdatum2018-04-25Om tjänstenI rollen som rehabiliteringskonsult arbetar du främst i vår tjänst "Introduktion till arbete" (INAB) för att klargöra och stärka deltagares förutsättningar att komma närmare arbetsmarknaden. Du träffar deltagarna såväl individuellt som i grupp med moment som bland annat kartläggning, gemensam planering och anskaffning av arbetsprövningsplatser. Alla tjänster i vår verksamhet har som syfte att med olika tillvägagångssätt hjälpa individer att komma närmare, eller vidare på, arbetsmarknaden. Som rehabiliteringskonsult förekommer även arbete inom våra resterande tjänster på kontoret, och då främst kontakt med externa arbetsgivare samt matchningsarbete.
ProfilVårt breda tjänsteutbud men förhållandevis lilla team förutsätter att du är flexibel i ditt arbetssätt och duktig på att prioritera mellan arbetsuppgifter. För oss är professionellt bemötande av såväl medarbetare, kunder som konsulter av högsta vikt. Det är därför en förutsättning att du delar och efterlever våra värderingar: Bemötande, Empowerment, Affärsmässighet och Professionalitet.
Kvalifikationer• Du har en utbildning om minst 80 poäng/120 högskolepoäng, gärna inom beteendevetenskap samhällsvetenskap eller motsvarande.
• Du har minst två års erfarenhet av handledning av personer med funktionsnedsättning*.
• Du har erfarenhet av anskaffning och uppföljning av arbetsprövningsplatser**.
Meriterande
En bakgrund inom bemanning/rekrytering och/eller en personalvetarexamen är meriterande, men inget krav.
Övrig informationVi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete. Vi ser mångfald som en tillgång och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Rekryteringsprocess: Intervjuer kommer att ske löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via brev eller e-post, följ länken nedan för att registrera din ansökan redan idag.
Omfattning: Heltid
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Ort: Karlskoga
Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Lina Rydén, platschef
lina.ryden@workforyou.se070 164 46 57
Välkommen med din ansökan!
• Funktionsnedsättning avser skada, sjukdom, förlust av eller nedsättning i någon psykologisk eller fysiologisk funktion som leder till att en person är begränsad i förhållande till en viss arbetsuppgift eller i en viss arbetsmiljö men inte i en annan
• * Arbetsprövningsplatser syftar till att en persons prövar och utvärderar sin arbetsförmåga på en arbetsplats eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWork for you AB
AdressWork for you AB
Norgegatan 2
16432 Kista
KontorsadressNorgegatan 2
Jobbnummer 4106418
Observera att sista ansökningsdag har passerat.