Arbetslivschef till Södertälje kommun

HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun i Södertälje

Södertälje är Sveriges internationella huvudstad med världsföretag, småföretag och högskola tillsammans med en rik etnisk och kulturell mångfald. Att ta vara på dessa unika förutsättningar är en av våra största utmaningar, men också en fantastisk möjlighet.
Arbetslivskontorets uppgift är att arbeta för en tydlig arbetslinje genom att översätta strategier inom Framtid, Språk, Praktik, Matchning, Flytt & Finansstrategi. Kontorets uppdrag är att följa arbetsmarknadsfrågor, stärka chansen till ett arbete för människor med en svag ställning på arbetsmarknaden, vara arbetslöshetsnämnd, driva vuxenutbildning och introduktionsverksamhet för vuxna flyktingar.
Södertäljes värdegrund är att öka människors självbestämmande och möjlighet att forma sin framtid utifrån unika behov. Valfrihet, delaktighet tillsammans med personligt ansvar blir kännetecken.
Uppdraget
Inom ramen för uppdraget – Södertäljebor i arbete - så ansvarar du för att driva det strategiska förändrings- och utvecklingsarbetet.   Prioriterade områden är att förtydliga beställaransvaret, utveckla och sätta på plats ett styr- och ledningssystem, samverka i hela intressesfären försörjningsstödstagare, verksamhetsutveckling och skapa tydlighet i kommunikationsstrukturen vad gäller information och beslut.
I kommunen har vi en långgående delegation, tydliga styrdokument och en god stödfunktion som ger förutsättningar för ett framgångsrikt arbete. Under 2010 implementerar vi arbetsmetodiken Lean som innebär en systematik i att optimera arbetsprocesser och därmed bl.a. skapa en effektiv kommunal förvaltning.
Du rapporterar direkt till Kommundirektören och ingår i kommunens ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2010-03-23

Kvalifikationer
Du har en för befattningen lämplig högskoleutbildning. Rollen som Arbetslivschef förutsätter gedigen erfarenhet av ledarskap med ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsansvar. Du har stort engagemang i sakfrågorna och erfarenhet av vuxenutbildning. Du är stark i såväl ledarskap som utvecklingsarbete och har en väl dokumenterad erfarenhet av ekonomiskt arbete med styrning, budgetuppföljning och bokslut. Du har tidigare vana av att arbeta i ledande befattning i en politiskt styrd organisation men gärna även erfarenhet från det privata näringslivet.

Dina personliga egenskaper
Du är stark i din person och i ditt ledarskap. Trygg, stabil och vågar ta dialogen. Du är en god kommunikatör med förmåga att skapa tydlighet, förtroende och tillit i organisationen. Vidare är du analytisk, faktabaserad och påläst men har ändå en förmåga att tänka visionärt och innovativt. Vi söker en ledare med kurage och en stark etisk kompass.
Mångfald är en styrka, varför vi önskar sökande med olika kön, ålder och etnicitet.
I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling AB.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Lennart Rydén, tfn 08-556 088 61 alt 0703-55 50 56. Då vi löpande genomför intervjuer emotser vi din ansökan snarast möjligt, dock senast den 2 april 2010.
För att ansöka, klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-02
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lennart Rydén, +46 8 556 088 61, +46 703 55 50 56

Företag
HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun

Adress
HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun
Grevgatan 20
11453 Stockholm

Jobbnummer
613197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HRM Affärsutveckling Södertälje Kommun: