Arbetskonsulent

Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Behandlingsassistentjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg har landsbygdens fördelar nära storstaden.

Med nytänkande och nya metoder styr vi mot nya spännande utmaningar.

Vill Du vara med på resan?

Lekebergs kommun arbetar aktivt för att motverka diskriminering.

Publiceringsdatum
2012-01-03

Arbetsuppgifter
Lekebergs kommun har tilldelats statsbidrag till försöksverksamhet för meningsfull sysselsättning och söker två arbetskonsulenter (därav en är ansvarig för projektledningen) som stödjer personer med psykisk funktionsnedsättning enligt IPS-modellen. Målgruppen för verksamheten är personer med psykisk funktionsnedsättning som önskar få stöd i att nå, få och behålla ett avlönat arbete.
Arbetskonsulenterna ska:
Säkerställa den enskildes inflytande och delaktighet i själva processen att nå och få ett avlönat arbete.
Samordna alla insatser omkring personen.
Ansvara för kartläggande, funktionsbedömningar.
Samverka med andra aktörer såsom arbetsförmedlingen, försäkringskassan, närpsykiatrin, brukarorganisationer, vårdcentral etcetera.
Utforma genomförande- och insatsplaner samt uppföljning.
Ha kontakt med arbetsgivare för att skaffa arbetsprövningsplatser samt uppföljning och coachning under arbetsprövningen och stöd till arbetsgivare.
Dokumentera arbetet och formulera en rutinbeskrivning som sedan kan användas i fortsättningen för att stödja personer med psykiska funktionsnedsättningar i Lekebergs kommun.
Genomföra regelbundna uppföljningar och utvärderingar för att kvalitetssäkra verksamheten.
Som arbetskonsulent är dina arbetsuppgifter även att tillsammans med deltagare skapa förutsättningar för arbete eller studier. Detta gör du bland annat genom olika motivationshöjande insatser, uppföljningssamtal och andra åtgärder för att stimulera till ett aktivt arbets/studiesökande. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som arbetar med likartade arbetsuppgifter, vilket innebär ett nära samarbete inom gruppen och med andra berörda.

Kvalifikationer
Du är socionom, arbetsterapeut, beteendevetare eller har annan likvärdig utbildning. Du har sedan tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med målgruppen. Meriterande är kunskaper om neuropsykiatri och psykiatri samt KBT och MI.
Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor med psykisk ohälsa som av olika skäl står utanför arbetsmarknaden, motivationshöjande samtal, samt god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med rehabiliteringsärende. Du bör ha arbetat med arbetsmarknadspolitiska åtgärder och känna väl till arbetsmarknadens krav och villkor. Goda kunskaper inom IT krävs samt B-körkort och tillgång till egen bil.
Som person är du engagerad, har lätt för att skapa nya kontakter och har god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast., upphör: 2012-12-31 Projektanställning t.o.m. 2012-12-31 med eventuell förlängning beroende på beslut.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A250173
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frank Juppe, 0585-811 82

Facklig kontakt
Kommunal Lekeberg, 0585-81203

Företag
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
71681 Fjugesta

Jobbnummer
1119441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: