Är Leverantörsreskontra Din Melodi Månne?
SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Lund,
Svedala eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Om ja, då måste du fortsätta att läsa. Vi letar just nu efter en duktig ekonomiassistent som har finfin koll på leverantörsreskontra. Har du möjligtvis även erfarenhet av SAP och kanske rent av en strålande personlighet, ja men då är det ju dig vi söker!
Publiceringsdatum2014-10-24Dina arbetsuppgifter• Ansvarig för leverantörsreskontra
• Kontroll av reseräkningar och input till löneavdelningen
• Ansvarig för banktransaktioner och veckobetalningar
• Delaktig i månads-, kvartals- och årsbokslut
• Underhålla leverantörsdatabas
• Intrastatrapportering på nordisk nivå
• Delaktig i diverse finans- och implementeringsprojekt
Din personlighet
Som person är du öppen och kommunikativ, samtidigt som du är noggrann och prestigelös. Du gillar att få saker och ting gjorda och att göra dem på ett korrekt sätt. Du strävar efter struktur, effektivitet i processerna och ett gott arbetsklimat inom laget.
Lämplig bakgrund:
Du har någon form av ekonomisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och känner dig trygg i din yrkesroll. Du bör ha jobbat som ekonomiassistent tidigare och är därmed relativt självgående och drivande i frågor som berör dina områden. Då uppdraget involverar en del internationella kontakter så är det viktigt att du är bekväm med att tala och skriva engelska och voit suomalainen on ansiokas (eller som vi säger på svenska; kan du finska så är det meriterande.) Vår kund jobbar i SAP så du har (mer än) gärna erfarenhet av att tryckt in en del kommandon och dragit ut dina rapporter. Din Excelkunskap är även den relativt avancerad.
Så ansöker du:
Låter detta uppdrag intressant? Skicka gärna in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Elina Alkesund på 040-665 51 03.
Konsult hos SJR
Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElina Alkesund
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2044244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.