Är Du Vår Nya Stjärna I Agda?
Foreign Talent AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Foreign Talent AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Sollentuna,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige ARBETSUPPGIFTER
Som Lön- och HR-administratör kommer du självständigt att ansvara över hela löneprocessen för ca 180 löner. Det är tjänstemannalöner (försäkring och finansavtalet) samt en hel del provisionslöner som det tillkommer viss manuell handpåläggning kring. Lönesystemet som används är Agda och du kommer även att arbeta i Excel. Det finns arbetsbeskrivningar och checklistor för dig att följa i löneberedningen.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Administration av löneunderlag såsom avvikelserapportering och provisionslistor
• Kontakt med chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
• Uppdatering av personalinformation i Agda
• Pensions- samt myndighetsrapportering
VÅRT ERBJUDANDE
Vi arbetar bara med de bästa i branschen och ställer stora krav på arbetsplatsens kultur och arbetsgivarens engagemang. Hos våra utvalda kunder fokuserar vi på företag som sätter värde på sina medarbetare!
Vi söker nu en HR-specialist inom lön som blir en viktig del av ett glatt och härligt gäng. Du kommer att arbeta tätt ihop med HR-chefen. För dig med ett intresse för HR finns möjlighet att stötta henne i HR-relaterade uppgifter.
Här finns goda chanser att vidareutvecklas och växa inom HR-området. Du och HR-chefen sitter tillsammans i ett rum i företagets mycket hemtrevliga lokaler. På kontoret råder en avslappnad stämning - det är högt i tak och mycket skratt.
DIN PROFIL
Du vill jobba med HR-frågor i en organisation som har en inspirerande miljö och ett högt tempo.
Ditt mål är att alltid ha en hög kvalitet i ditt arbete samt att alltid ge en personlig service till medarbetare, kollegor och kunder.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba med löner. Du har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel, samt AGDA. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
För att trivas i denna roll måste du vara flexibel, förändringsbenägen samt ha lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du har en hög servicekänsla och är bra på att hantera kontakten med olika typer av människor. Då du är ensam ansvarig för löneadministrationen hos oss är det viktigt att du också är självgående och organiserad.
Om Gradén Mattsson Försäkringsförmedling
Sedan 2000 har vi ett integrerat samarbete med If Skadeförsäkring. Vi rekryterar, utbildar och ansvarar för 180 försäkringsrådgivare på fyra av Ifs kontor i Sverige; Gävle, Göteborg, Halmstad och Norrköping.
Vi ansvarar för all personadministration. If ansvarar för ledarskap och produkten. Tillsammans driver och utvecklar vi verksamheten för den bästa kundresan.
Gradén Mattsson Försäkringsförmedling ingår i koncernen Gradén Mattsson som bygger och utvecklar sälj- och serviceorganisationer i nära samarbete med kunden. Vi skapar Mission Centers med motiverade medarbetare som fokuserar på att ge kunderna extraordinära upplevelser i alla kontakter.
För Gradén Mattsson är medarbetarresan den viktigaste och utgör grunden för ett lyckat och lönsamt partnerskap tillsammans med kund. Läs mer om oss på
www.gradenmattsson.se/Varaktighet, arbetstid
• Arbetsplatsen ligger i fina och mysiga lokaler vid Fridhemsplan på Kungsholmen * Arbetstider: Kontorstider, 08-17 * Fast lön enligt överenskommelse * Tjänsten tillsätts omgående
Publiceringsdatum2017-06-13ErsättningIndividuell lönesättning beroende på erfarenhet.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagForeign Talent AB
AdressForeign Talent AB
Drottninggatan 114 A Lgh 110
11360 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
Jobbnummer 3553477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.