Är du vår nya löneadministratör?
Bräcke Diakoni / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2011-07-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du vår nya löneadministratör?" (publicerad 2012-09-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Diakoni i Göteborg,
Mölndal,
Lerum,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Bräcke Diakoni bedriver en bred non profit-verksamhet inom vård och omsorg. Vårt mål är att människor ska växa. Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionshinder går hand i hand med forskning och utbildning. Idag finns vi på flera orter i södra Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas.
Vill du bli vår nya kollega? Till vårt huvudkontor på Hisingen i Göteborg söker vi nu en löneadministratör 50 %. Du kommer att tillhöra personalavdelningen med totalt åtta anställda varav tre löneadministratörer.
Publiceringsdatum2011-07-29ArbetsuppgifterSom löneadministratör hos oss arbetar du brett med hela löne-processen för organisationens cirka 1000 medarbetare. Anställnings- och lönebearbetning utgör en stor del av uppdraget. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att genomföra löneberäkningar och bearbeta inkomna uppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår även rapport- och statistikframtagning, administration kring anställningar och frånvaro, upprätta arbetsgivarintyg, pensionsadministration och externa kontakter med bl.a. Försäkringskassan, Kronofogden och Arbetsförmedlingen. Vi arbetar i lönesystemet HR+ samt tidsredovisningssystemet Medvind.
En viktig del i uppdraget är också att läsa och förstå gällande kollektivavtal. Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i organisationen där du har en stödjande och rådgivande roll.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som löneadministratör behöver du vara noggrann, effektiv och strukturerad. Du är serviceinriktad och trivs med att ha många kontakter. Tjänsten kräver tidigare erfarenhet av lönearbete och kunskap om kollektivavtal. Du är mycket datavan och har därmed goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du tidigare arbetat med lönesystemet HR+ och/eller Medvind.
Du har ekonomiskt gymnasium, KY-utbildning eller annan jämförbar utbildning. Har du dessutom någon utbildning inom löneområdet är det ett extra plus.
KONTAKT
För mer information om tjänsten kontakta personalchef Mona Axelsson, tel. 031-50 26 34 eller löneadministratör Linda Engelbrektsson, tel. 031-50 27 31.
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan, märkt "Löneadministratör" senast 14 augusti via e-post till
jobbansokan@brackediakoni.se eller till Bräcke Diakoni, Personalavdelningen, Box 21062, 418 04 Göteborg.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-14
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@brackediakoni.seFöretagBräcke Diakoni
AdressBräcke Diakoni
Box 21062
41804 GÖTEBORG
KontorsadressBräcke Västergårds väg 5
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-502500
Jobbnummer 992143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.