Är du kundorienterad och har ekonomibakgrund?

Hogia Mid Office AB / Ekonomiassistentjobb / Stenungsund
2017-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du kundorienterad och har ekonomibakgrund?" (publicerad 2017-09-20) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Mid Office AB i Stenungsund

Är du en utpräglad servicemänniska som vill hjälpa kunder i deras vardag? Har du erfarenhet från ekonomi eller redovisning? Då har du nu möjlighet att söka en supporttjänst på Hogia Mid Office AB.

Hogia Mid Office AB vänder sig till mindre och medelstora företag och erbjuder administrativa standardsystem inom ekonomi, lön och HR, som förenklar det dagliga arbetet. Vår support har lång erfarenhet och är väl insatt i våra kunders behov och frågeställningar. I Hogia Mid Office arbetar vi med allt från försäljning till driftsättning och support.

Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Publiceringsdatum
2017-09-18

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med support av våra olika ekonomi- och HR-produkter tex Hogia Ekonomi och Hogia Lön. Du kommer ha daglig kontakt med kund via telefon, mail och direktuppkopplingar. I ditt arbete ingår även att utföra konsultationer och produktvisningar via webb. För att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service krävs det att vi som jobbar här ständigt håller oss uppdaterade med den senaste utvecklingen inom vårt kompetensområde och våra produkter. Därför arbetar vi fortlöpande med utbildning, kompetensutveckling och tar hjälp av varandra inom bolaget, såväl som av den breda kompetens som finns inom Hogia-gruppen. Tycker du detta låter roligt och spännande - då ska du söka till oss!

Är du vår nya kollega?

Vi tror att du har erfarenhet av arbete inom ekonomi eller redovisning. Det är även ett plus om du har arbetat med löneadministration eller HR. Relevant utbildning inom ekonomi/redovisning eller lön är meriterande men inget krav. Har du dessutom jobbat i någon av Hogias programvaror så värdesätter vi detta.

Då jobbet innebär mycket problemlösning är det viktigt att detta motiverar dig samt att du är tekniskt intresserad. Det är även viktigt att du har en pedagogisk ådra samt kan kommunicera bra i tal och skrift för att kunna ge kunden så bra hjälp som möjligt. Att sätta kunden i fokus är för dig en självklarhet.

Vi är ett gott gäng som har väldigt roligt tillsammans. Vi stöttar och hjälper varandra över gränserna. För att trivas hos oss är det viktigt att du är prestigelös, glad och positiv.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 37 år sedan. Idag är vi 625 medarbetare och ska bli 700 år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Vill du veta mer om den här tjänsten och stämma av om det skulle kunna vara rätt steg för dig, eller helt enkelt vill veta mer om hur det är att arbeta på Hogia, så tveka inte att höra av dig.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Följ oss i sociala medier för att få en inblick i vår vardag.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 2017/88
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Hertin 0303-667 92

Företag
Hogia Mid Office AB

Adress
Hogia Mid Office AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3704079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Mid Office AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Mid Office AB: