Är du en samverkande ledare som får andra att växa?
Kommunledningsförvaltningen, Kumla kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kumla
2017-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du en samverkande ledare som får andra att växa?" (publicerad 2018-03-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningsförvaltningen, Kumla kommun i Kumla Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
Nu söker vi en ny chef till kommunens arbetsmarknads- och integrationsavdelning.
Arbetsmarknads- och integrationsavdelningen, AMI, ansvarar för kommunens arbetsmarknadsinsatser och är en arena för sysselsättning och anpassat arbete. Med engagemang, kompetens och ett bra förhållningssätt skapar AMI förutsättningar för att lyckas med uppdraget att ge människor stöd för att närma sig en öppen arbetsmarknad. Vi samverkar med flera olika partners främst Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Kumla kommuns socialförvaltning för att klara det gemensamma uppdraget.
AMI sysselsätter på årsbasis runt 150 personer på olika arbetsmarknadsåtgärder och det är ca 10 personer som arbetar med dessa 150 personer på olika sätt. Vi tycker att vi ligger i framkant i detta arbete.
AMI tillhör kommunledningsförvaltningen tillsammans med kansli-, ekonomi-, IT samt personalavdelningen. Förvaltningen har ca 200 anställda.
AMI finns i ändamålsenliga lokaler centralt i Kumla men har verksamhet på flera ställen.
Kumla kommun tillämpar bland annat friskvårdsförmån samt möjlighet till förmånscykel. Vi har också ett lokalt kollektivavtal som gör att du kan få fler semesterdagar.
Publiceringsdatum2017-10-09ArbetsuppgifterSom chef för AMI ansvarar du för den verksamhet som till stor del handlar om service till kommunens invånare, brukare, förenings- och näringsliv. Idag sköter avdelningen bl.a. tvätt-, mat- och servicetjänster till många pensionärer men även till kommunala bolag och förvaltningar. Du ansvarar också för verksamheten mottagning av nyanlända (integrationsdelen) som ingår i arbetsmarknads- och integrationsavdelningen. AMI är också huvudman för Samordningsförbundet Sydnärkes program Mottagningsteamet.
Som chef för AMI ansvarar du för strategisk planering och utveckling av arbetsmarknadsåtgärderna i kommunen. Du arbetar aktivt tillsammans med dina medarbetare för att hitta nya lösningar för att människor ska hitta sin väg till sysselsättning. Du leder arbetet på avdelningen och är en del av kommundirektörens utvidgade stabsgrupp.
AMI:s verksamhet styrs till stor del av de lagar och förordningar som gäller för olika arbetsmarknadsprogram. Dessa förändras utifrån aktuella konjunkturlägen. Omvärldspaning är ett måste för att kunna ligga steget före och på så sätt ha en flexibilitet i vad avdelningen ska erbjuda.
KvalifikationerDu har relevant akademisk utbildning eller annan likvärdig erfarenhet samt erfarenhet från arbetsmarknadsområdet. Du har erfarenhet av att jobba som chef i en politiskt styrd organisation. Du har goda ledaregenskaper, tar tillvara andras kompetens, får andra att växa och får på så sätt till verksamhetsutveckling och en högre måluppfyllelse för området, så vi blir "liiite bättre".
För att passa i rollen är du kommunikativ, engagerad och tydlig. Du är bra på att samverka och nätverka. Du är intresserad av människor och deras förmågor ur ett brett perspektiv. Du kan se helheten kopplad till organisationens och verksamhetens strategiska mål och behov samtidigt som du finner dig väl tillrätta i en mer operativ miljö också. Du ser möjligheter, är nyfiken och kan tänka nytt. Du är en van IT-användare och uttrycker dig väl i tal och skrift. Körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-29
Ange följande referens när du ansöker: KLF 7/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlla Lundholm 019- 58 81 18
FöretagKommunledningsförvaltningen, Kumla kommun
AdressKommunledningsförvaltningen, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla
KontorsadressStadshuset, Torget 69280 Kumla
Jobbnummer 3741596
Observera att sista ansökningsdag har passerat.