Är du en flexibel och målinriktad teamleader?
Search Competence / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Search Competence i Stockholm,
Danderyd,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Eskilstuna eller i
hela Sverige >Search Competence söker för en kunds räkning, en teamledare för deras avdelning Nykund. Du och ditt team kommer representera ett av de ledande företagen inom systemlösningar mot retailmarknaden. Till teamets hjälp har företaget ett starkt varumärke och en produktportfölj med systemlösningar som ligger i framkant genom teknik och innovation.
Ditt uppdrag
• Ansvara för att etablera relationer med nya kunder samt utveckla relationen/affären med ett antal befintliga prospects. Då företaget har höga tillväxtmål, så är detta ett fokusområde. Du har initialt 1-2 kollegor som du coachar (ej personalansvar). Du och dina kollegor i gruppen ansvarar för alla installationer och leveranser hos kund samt innehar omsättnings- och resultatansvar. Till din hjälp finns Service Delivery Manager, projektledare med flera.
• Du ansvarar för att lägga upp strategi och taktik för hur New Business gruppen agerar för att nå uppsatta mål. Plan för bearbetning på flera nivåer i kundens organisation. Upprätta och uppdatera kundplaner. Genom en coachande roll styra teamet mot "rätt" kunder som ligger närmast i beslutsprocessen.
• Leda de operativa kundteamen internt för att skapa en effektiv leverans med bibehållen kvalitet.
• Ansvara för och leda kvartalsvisa strategimöten med medarbetare från företagets olika avdelningar.
• Budgetera egen försäljning och lämna löpande prognos på framtida intäkter.
• Skriva projektdirektiv som beskriver ett uppdrag och är starten för ett projekt som bedrivs av t.ex. projektkontoret. Vid behov agera som koordinator vid genomförande av projekt.
• Kontinuerligt följa upp uppdragen som är genomförda och ge feedback till verksamheten och till kunden.
• Delta i arbetet att bygga upp processer, rutiner och för ett kontinuerligt bättre samarbete mellan avdelningar.
Mätkriterier
Rollen mäts på antal nytecknade kundaffärer, på NPS (kundnöjdhet) samt lönsamhet och omsättning.
Kompetens och personliga egenskaper
• Erfarenhet av försäljning. I ledande roll är meriterande.
• God förståelse för affärsprocesser. Kunskaper i "Solution Selling Process" är meriterande.
• Strukturerad och god ordning.
• Målinriktad, lyhörd, ödmjuk, analytisk, positiv attityd, lösningsorienterad.
• Akademisk examen är meriterande.
• Trivs i organisationer som är under kontinuerlig förändring.
Publiceringsdatum2015-11-30Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar vi med Search Competence. Frågor besvaras av Johan Halvarsson,
johan.halvarsson@searchcompetence.se , mobil 073-838 06 02. Ansökan skickar du via denna webbsids länk. Intervjuer sker löpande så sänd in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Halvarsson, Rekrytering 073-838 06 02
FöretagSearch Competence
AdressSearch Competence
c/o Johan Halvarsson
18653 Vallentuna
Kontorsadressc/o Johan Halvarsson 18653 Vallentuna
Jobbnummer 2552700
Observera att sista ansökningsdag har passerat.