Apotekare, sjukhusapoteksfunktion
Region Östergötland / Apotekarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Ledningsstaben arbetar framförallt med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor. Ledningsstaben omvärldsbevakar, utreder, tar fram fakta och förser politiker och direktörer med underlag inför beslut.
I läkemedelsenhetens uppdrag ingår bland annat att ge förskrivare, verksamhetschefer, tjänstemän och politiker strategiskt och administrativt stöd i läkemedelsfrågor. Läkemedelsenheten tar bland annat fram underlag för resursfördelning inom läkemedelsområdet, ansvarar för den totala läkemedelsförsörjningsprocessen, driver landstingsövergripande läkemedelsupphandlingar och stimulerar till uppföljningsarbete. Enheten är administrativt stöd till Läkemedelskommittén och har ett nära samarbete med Klinisk farmakologi - enhet för rationell läkemedelsanvändning. Enheten driver även lokalt kvalitetsarbete och medverkar i regionala och nationella samverkansprojekt på läkemedelsområdet.
Arbetsbeskrivning
Vårdverksamheterna har behov av farmaceutiskt stöd i en mängd olika frågor. Denna tjänst är ett led i att inrätta en sjukhusapoteksfunktion med uppdrag från läkemedelsenheten. Sjukhusapoteksfunktionen ska hantera de mer operativa, praktiska frågorna. Exempel på arbetsuppgifter kan vara sortimentsarbete, framtagande av rutiner gällande läkemedelsförsörjning, stöd till enheter med läkemedelsautomater, stöd gällande gemensamma förråd och läkemedelsrum samt sakkunnig för medicinsk gas, radiofarmaka och dialys.
Utbildning och erfarenhet
Du är legitimerad apotekare och har arbetslivserfarenhet inom läkemedelsområdet. Det är meriterande om du har kunskap om hur läkemedel hanteras i sjukvården.
Personliga egenskaper
Du arbetar gärna med praktiska frågor samt tycker om att analysera och lösa problem. Din kommunikation är tydlig och du är lyhörd för verksamheters behov. Du har ett brett perspektiv på frågor och vill arbeta med ständiga förbättringar. Kännetecknande för dig är att du har lätt för att anpassa dig och snabbt ser möjligheterna i ändrade förutsättningar. Du tar ansvar för dina uppdrag genom att strukturera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I relation med andra är du uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Information
Detta är en tillsvidaretjänst och tillträde sker tidigast 1 oktober 2017.
Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Ulrika Whiss, 010-103 71 29. Facklig företrädare för SACO är Mikael Hjerne, 010-103 34 57.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 11 augusti 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-06-19ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
S:t Larsgatan 49B
58185 Linköping
KontorsadressS:t Larsgatan 49B
Jobbnummer 3565000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.