Ansvarstagande redovisningsekonom till myndighet
Perido AB / Redovisningsekonomjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Luleå,
Boden,
Piteå,
Skellefteå,
Umeå eller i
hela Sverige Perido söker en redovisningsekonom till vår kund, en myndighet med placering i Luleå. Som redovisningsekonom kommer du främst sköta uppföljning och rapportering av IT-avdelningens budget och fakturahantering.
I rollen som redovisningsekonom består dina arbetsuppgifter av att sköta avstämningar, felsökningar och kontroller samt ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut. Du kommer arbeta i ekonomisystem och ansvara för redovisning, bokföring och budgetarbete. Utöver detta arbetar du med bokslut och periodavslut samt deltar i budgetuppföljning.
Vi söker dig som vill arbeta med ekonomi i en ansvarstagande och bred roll. Vi ser att du har en förmåga att ta egna initiativ och ditt arbetssätt präglas av struktur, noggrannhet och punktlighet. Vidare är du en lagspelare med ett servicedriv som bemöter andra med respekt och omtanke!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2019-01-21Kravprofil för detta jobbHögskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office Excel
Goda kunskaper i vanligt förekommande ekonomisystem
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2019-07-01. Tillträde 2019-02-25.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Är du en ekonom med erfarenhet av redovisning som vill ta dig an nya utmaningar? Vill du arbeta med uppföljning och rapportering av budget samt fakturahantering på en samhällsviktig myndighet? Är du en initiativtagande och noggrann lagspelare? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens 30712 ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 30712
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 4568347
Observera att sista ansökningsdag har passerat.