Ansvarig till Kontaktcenter
Skara kommun, Kommunledningsförvaltningen / Chefsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skara kommun, Kommunledningsförvaltningen i Skara Kommunledningsförvaltningen består av avdelningen för kommunikation, kultur och fritid samt flera enheter; kansli, ekonomi, HR, utveckling, plan- och bygg och miljö. Förvaltningen har ca 90 medarbetare.
Publiceringsdatum2021-03-11BeskrivningKontaktcenter i Skara utgör idag navet i vårt Stadshus och rymmer växel, service mot medborgaren samt turistinformation.
Vi söker nu en person som vill vara med och utveckla Skaras kontaktcenter när det är dags att ta nästa steg i att utveckla kontakcenters roll gentemot kommunens verksamheter och medborgarnas förväntningar.
Dina arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår att vara ansvarig för att utveckla och driva kontaktcenter i Skara kommun. Du arbetar under Kommunikationschefen men har det övergripande ansvaret för verksamheten. Inledningsvis kommer tjänsten att ha ett projektuppdrag för att utveckla kontaktcenters roll . Därefter ansvarar du för att driva utvecklingen av kontaktcenter och den dagliga verksamheten. Det kommer även innebära praktiskt arbete i verksamhetens arbetsuppgifter. Du kommer ingå i en arbetsgrupp som idag består av tre medarbetare som arbetar med växel och telefoni samt två medarbetare som arbetar med turismfrågor. I tjänsten kommer det även krävas samverkan internt med kommunens olika verksamheter samt utveckla samverkan kring kontaktcenter i Skaraborg.
KvalifikationerVi söker dig som har som har tidigare erfarenhet av projektledning samt tidigare erfarenhet av arbetsledande roll. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i en kommunal verksamhet ses detta som meriterande. Du har dokumenterad erfarenhet av service och arbete med kundfokus, gärna från kundtjänst.
Eftergymnasialutbildning gärna med inriktning inom projektledning, information.
För att du ska trivas i rollen tror vi att du:
Är en social person som tycker om att bygga nätverk och sociala relationer.
Du gillar att driva utvecklings och förändringsarbete
Har förmåga att driva en digital verksamhetsutveckling gällande service och bemötande
Inser vikten av ett kundfokus i verksamheten
Du är en god kommunikatör och uttrycker dig väl i tal och skrift, för tjänsten krävs goda kunskaper i svenska språket och gärna ytterligare språkkunskaper.
Skara, vår anrika landsbygdsstad, är formad av sin tusenåriga historia och gröna framtidstro och har ett perfekt geografiskt läge mellan Vänern och Vättern. Här finns ett rikt näringsliv, kulturutbud och ett aktivt föreningsliv. Skara kommuns medarbetare levererar varje dag Sveriges viktigaste jobb; vi ger våra äldre en hjälpande hand, vi lär barn att läsa och formar hållbara miljöer. Vi är med och skapar svensk välfärd helt enkelt!
Sök gärna mer information om Skara kommun på
www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkara kommun, Kommunledningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skara kommun (org.nr 212000-1702)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Skara kommun, Kommunledningsförvaltningen
Jobbnummer 5622332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.