Ansvarig för entreprenörsuppföljning
Ellevio AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellevio AB i Stockholm,
Gävle,
Linköping,
Söderhamn,
Bollnäs eller i
hela Sverige Vill du vara med och bidra till att ett hållbart samhälle blir verklighet? Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.
Pålitlighet, engagemang och utveckling är ledstjärnor i vårt arbete och vi tror på en inkluderande kultur och eftersträvar mångfald i kompetens, kön och personligheter, eftersom vi ser olikheter som en tillgång. Vi har tagit emot utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021 och 2022. Nu söker vi dig som kan förstärka vår Anslutningsenhet i rollen som Service Owner för ett av Ellevios entreprenörsavtal.
Vad vi erbjuder dig som Service Owner
I denna tjänst ingår även ansvaret som Service Owner för ett mindre entreprenörsavtal. Rollen innebär ett stort eget ansvar där du både förvaltar befintliga avtal och relationer, samt har möjlighet att bidra med nytänkande och automatisering av befintliga arbetssätt samt påverka kommande avtal.
Som Service Owner kommer du dagligen att arbeta med problemlösning, antingen väldigt konkret i form av utredning av anslutningsärenden, eller mer strategiskt kopplat till våra interna arbetssätt och övergripande avtal tillsammans med processutvecklare, teamchefer och Service Manager.
Andra arbetsuppgifter är att tillsammans med övriga Service Owners och Service Manager ta fram en budget och prognos samt följa upp desamma för respektive entreprenör. Du kvalitetssäkrar också underlag för fakturering. En viktig del i arbetet är att ständigt utveckla och förbättra de metoder som används för uppföljning för att säkerställa största möjliga kundnöjdhet genom ett tidseffektivt arbete med hög kvalitet.
En Service Owner ska agera språkrör för entreprenörerna i interna diskussioner, där du förmedlar viktig information om vad, hur och varför olika arbetssätt fungerar eller inte fungerar vid utförandet av olika tjänster.
Du deltar också i, och driver månadsvisa möten som syftar till uppföljning och optimering av vårt avtal med respektive entreprenör. Då leverans och utförande inte alltid sker enligt avtal behöver du vara kreativ och tydlig i förhandlingssituationer, framförallt i de fall där ståndpunkter står långt isär. Du behöver också på egen hand strukturera och förbereda underlag inför dessa möten, samt dokumentera resultat och frågor att följa upp till kommande möten. Du förväntas också genomföra sk. Flying audits och platsbesök hos våra entreprenörer.
Om dig
För att du ska trivas i rollen som Service Owner och utvecklas hos oss, tror vi att du uppskattar att arbeta långsiktigt med utvecklings- och avtalsfrågor. Mycket av det utvecklingsarbete du driver kommer ifrån utmaningar som du själv i samverkan med entreprenörer och kollegor har identifierat. Du har en stark egen drivkraft och är bra på att slutföra projekt och aktiviteter, även de som pågår under lång tid.
Jobbet som Service Owner innebär många kontaktytor internt såväl som externt hos våra entreprenörer. Du måste därför tycka om att etablera och underhålla goda relationer och trivas i en roll där du interagerar med många olika människor i olika roller. Detta medför också att flera av dina närmaste kollegor inte nödvändigtvis finns inom samma organisatoriska enhet som du.
I dina arbetsuppgifter ingår att vara stöd vid avtalsfrågor i det dagliga arbetet på anslutningsenheten. Detta kräver att du är pedagogisk och tycker om att hjälpa dina kollegor. Vi ser därför att du har erfarenhet från anslutningsverksamhet eller av rollen som montör, beredare eller liknande.
Du har ett stort intresse för avtals- och entreprenadrätt samt att du har erfarenhet av enklare fakturahantering. Då Ellevio står inför en större upphandling är tidigare erfarenhet inom detta område ett plus.
Gentemot entreprenörerna företräder du vid varje tillfälle Ellevio. Du är en förebild vad gäller våra värderingar och förmedlar på ett engagerande sätt vår vision och våra strategier inom t.ex. säkerhets- och hållbarhetsarbete samt kundbemötande.
Tjänsten är en specialistroll, organisatoriskt placerad i vårt nybildade Service Managementteam på enheten Anslutning tillsammans med två andra kollegor. Som Service Owner ingår du också i strukturen för Vendor Management där dina närmaste kollegor är Service Managers och andra Service Owners.
Kontakt och information
Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt? Skicka in din ansökan senast 13 september. Urval kommer att ske löpande varför tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden är slut.
Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef Maria Jönsson på
maria.jonsson@ellevio.se eller Janne Shur på
janne.shur@ellevio.seVid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Pauline Karlsson på
pauline.karlsson@ellevio.se eller på tel. 070 283 49 90.
Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.
Vill du vet mer om oss?
Här kan du läsa mer om oss i korthet. Du hittar även här vår historia, bolagsstyrning och finansiell info.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-08-23ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEllevio AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ellevio AB (org.nr 556037-7326),
https://www.ellevio.se Arbetsplats Ellevio
Jobbnummer 6909724
Observera att sista ansökningsdag har passerat.