Anhörigkonsulent till Lekebergs kommun
Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Vårdarjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Lekeberg Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?
Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.se Publiceringsdatum2017-02-23ArbetsuppgifterSocialförvaltningens verksamhet är under ständig utveckling och förändring. Tillsammans med dina kollegor ger du stöd och omsorg i olika livssituationer och det vi gör har betydelse för människor varje dag.
Som anhörigkonsulent har du i uppdrag att planera och genomföra stödsamtal till anhöriga, ge vägledning och lotsa vidare till olika instanser samt vägleda i olika frågor inom anhörigstöd. Du planerar och är samtalsledare i anhöriggrupper, ger information om anhörigstöd samt medverkar för fortsatt utveckling av anhörigstöd. Du arbetar i nära samarbete med anhöriga, intresseorganisationer och andra lämpliga samarbetspartners.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har en akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• har erfarenhet från verksamhetsområdet
Erfarenhet av samtalsmetodik samt arbete med anhörigstöd är meriterande.
Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd med en god pedagogisk förmåga och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har en god administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du kan planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra likaväl som du kan arbeta självständigt.
Som person är du stabil, förtroendeingivande och har ett stort mått av personlig mognad.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-10
Ange följande referens när du ansöker: A651834
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBeatrice Fagerdal
beatrice.fagerdal@lekeberg.se 0585-487 82
FöretagLekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
AdressLekebergs kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA
Kontorsadress71681 Fjugesta
Jobbnummer 3337380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.