Anbudskoordinator till Abena
OnepartnerGroup Sydost AB / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
2025-12-12
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Sydost AB i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Tingsryd eller i
hela Sverige Anbudskoordinator till ABENA AB - driv affären framåt tillsammans med vårt anbudsteam
ABENA AB är en del av den danska familjeägda koncernen ABENA, med mer än 2 000 anställda och verksamhet världen över. I Sverige är vi totalt cirka 150 anställda med kontor och lager både i Växjö och Kisa. På enheten i Kisa finns även vår produktionsanläggning där många av våra egna produkter tillverkas. ABENA AB ansvarar för sälj- och marknadsbearbetning av främst vårdrelaterade artiklar, såväl som förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns till största delen inom hälso- och sjukvård i offentlig sektor, men även inom detaljhandeln, industrin och bland grossister. Vi är ett expansivt företag som framgångsrikt kombinerar vår storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags fördelar, såsom korta beslutsvägar och flexibilitet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Med placering i Växjö söker vi en driven, analytisk och digitalt stark anbudskoordinator som vill ta en nyckelroll i utvecklingen av vårt anbudsteam. Tillsammans med vår anbudsansvariga bygger du upp strukturer, analysmodeller och arbetssätt som stärker vår konkurrenskraft och bidrar direkt till vår fortsatta tillväxt. Rollen innebär att du leder och koordinerar hela anbudsprocessen - från bevakning av upphandlingar och tidiga go/no go-bedömningar till färdigt anbud och uppföljning - samtidigt som du samlar in information, kvalitetssäkrar material och säkerställer att alla formella och tekniska krav uppfylls.
Du arbetar tvärfunktionellt med produkt, sälj och inköp, skriver och redigerar anbudstexter, hanterar bilagor och layout samt tar fram kalkyler och prisunderlag. Samtidigt utvecklar du processer och driver ett mer digitaliserat och analysbaserat arbetssätt som bidrar till ständiga förbättringar och ökad träffsäkerhet i våra upphandlingar. Rollen passar dig som trivs med ansvar, struktur och samarbete - och som vill vara med och forma ett anbudsteam i framkant. mer analysbaserat arbetssätt, där vi löpande utvärderar våra resultat och identifierar förbättringsmöjligheter som stärker vår konkurrenskraft i framtida upphandlingar.
För att lyckas i rollen ser vi att du har
Erfarenhet av administrativt arbete, koordinering eller projektledning, gärna med några års erfarenhet från inköp, försäljning, ekonomi eller liknande.
Förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa krav och regelverk, med analytisk och strukturerad arbetsmetod.
Goda tekniska kunskaper i MS Office, särskilt Excel, samt erfarenhet av digitala verktyg och system.
Minst gymnasial utbildning, gärna eftergymnasial eller akademisk utbildning inom relevant område.
Flytande tal och skrift, svenska och engelska.
Meriterande är erfarenhet av upphandling, avtalsrätt och system som SAP, CRM, Mercell eller Tendium. Tidigare erfarenhet av anbudshantering är ett plus, men det viktigaste är att du är effektiv, engagerad, strukturerad och villig att växa i rollen. Vi ser positivt på nyfikenhet kring digitalisering och intresse för att använda AI-verktyg för att effektivisera processer.
Din Profil
Du är troligen i början av din karriär och söker en roll där du får en central funktion med stort ansvar. Du är digitalt orienterad och trygg i system samtidigt som du är nyfiken på att använda AI och andra digitala verktyg för att effektivisera processer.
Du är analytisk och metodisk, med förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt som du behåller överblick över helheten. Som naturlig lagspelare trivs du med att samarbeta och bidrar aktivt med idéer och förbättringar i processer och arbetssätt, samtidigt som du arbetar strukturerat och systematiskt för att driva processer framåt.
Vad vi erbjuder
Hos ABENA blir du en del av ett välmående och framgångsrikt bolag i tillväxt. Vi erbjuder en organisation med tydliga mål och höga ambitioner, där du ingår i ett sammanhållet, kompetent och mångsidigt team som stöttar varandra. Kulturen är prestigelös med stark lagkänsla, och rollen ger goda möjligheter att forma och utveckla arbetssätt och processer, samtidigt som du får en position där du verkligen kan påverka företagets affär och framtid.
Din ansökan
Detta är en direktanställning hos Abena AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via
www.onepartnergroup.se.Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Notera att processen kommer att vara vilande under jul och nyår och återupptas igen efter Trettonhelgen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult,
Pamie Berglund Moe, 070-428 63 87,
pamie.berglundmoe@onepartnergroup.se Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OnePartnerGroup Sydost AB (org.nr 556927-8475),
https://www.abena.se/sv-se/ Arbetsplats Abena AB
Kontakt Pamie Berglund Moe
pamie.berglundmoe@onepartnergroup.se Jobbnummer 9642340