Analytisk säljorienterad arbetsledare Frontservice, Göteborgs St
Göteborgs Stadsteater AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stadsteater AB i Göteborg Göteborgs stadsteater är en av landets största dramatiska teatrar. Verksamheten bedrivs i teaterhuset vid Götaplatsen och vid Backa Teater på Lindholmen. Teatern är ett kommunalt bolag som ingår i koncernen Göteborgs Stadshus AB. Vårt mål är att erbjuda invånarna i Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen och övriga landet konstnärlig teater av hög kvalitet. Arbetet på teatern kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum.
Publiceringsdatum2021-10-15ArbetsuppgifterI rollen som Ansvarig för Frontservice har du som främsta uppdrag att arbetsleda biljettkassan och receptionen för Stadsteatern. Du kommer jobba i en samordnande roll där du ansvarar för att verkställa försäljningen av teaterbiljetter, mat och övriga produkter samt att dagligen sammanställa försäljningen kring fakturor, kontokort och kontanter. Du har månadsavstämningar med ekonomiavdelningen vad gäller försäljning och bokföring och kommer att ha yttersta ansvaret för schemaläggningen av Frontservice bemanning.
Vidare så har du ett övergripande systemansvar och ansvar för uppbyggnad av teaterkortet samt för utbildning, utveckling och säkerhet av teaterns säljsystem. I tjänsten ingår att du efter teaterns behov planerar och verkställer försäljningen samt kontinuerligt samordnar med teaterns planeringsledare vad gäller spelplan. I din roll kommer du att ha ett tätt samarbete med marknadschef och marknadsavdelning och som i en form av controller-funktion serva med analyser av data som stöd i försäljningen. Delar av rollen inbegriper även Backa Teater.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande. Vi ser att du har god kunskap och kännedom om scenkonstens förutsättningar och försäljningsprocess samt har gedigen erfarenhet av att hantera, optimera och operativt arbeta i försäljningssystem. Göteborgs Stadsteater jobbar i säljsystemet TIX. För att kunna bidra till utveckling och resultatrika arbetssätt innefattar rollen att ta fram och hantera listor och analyser, vilket vi ser som högst meriterande om du har erfarenhet ifrån. Då rollen innefattar arbetsledning söker vi dig som är van vid att arbetsleda och vet vad som krävs för att motivera och stötta kollegor i det dagliga arbetet. Vi tror du att du som person är strukturerad, analytisk och van att arbeta självständigt. Att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera problem och snabbt kan se lösningar.
Vidare söker vi dig som har god förmåga att upprätta tydliga mål och har ett organiserat, ansvarsfullt och metodiskt sätt att arbeta på. Då du kommer att ha kontakt med olika led inom organisationen ska du vara kommunikativ och professionell i ditt sätt och ha lätt för att samarbeta.
Vi vill välkomna dig till en engagerad arbetsplats med publiken i fokus. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett arbete med målsättningen att skapa och förmedla högkvalitativ teater som roar och engagerar, skapar debatt och eftertanke.
ÖVRIGT
Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-01-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Stadsteater AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C64798".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Stadsteater AB (org.nr 556016-7875)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Göteborgs Stadsteater
Jobbnummer 6046051
Observera att sista ansökningsdag har passerat.