Analytisk ekonomiassistent till stort bokförlag sökes
Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-12-14Dina arbetsuppgifterSitter du idag på några års erfarenhet av ekonomiskt arbete, främst inom redovisning och revision och vill ta nästa steg i din karriär? Då ska du läsa vidare! För kunds räkning söker vi dig som trivs i rollen som ekonomiassistent men som tycker att controlling verkar vara spännande och vill utvecklas åt det hållet. Dina arbetsuppgifter kommer att vara:
Löpande bokföring
Betalningar
Månadsbokslut
Fakturering
Sammanställning och analys av underlag vid budget, prognos och revision.
Delta i controlling-arbetet och analys av utfall mot budget och prognos månadsvis.
Generell ekonomisk administration
Omfattning: Heltid
Uppdraget startar så snart som möjligt och kommer att pågå under sex månader. För rätt person kommer det finnas möjlighet att bli anställd direkt hos vår kund efter sex månader.
Detta uppdrag ingår i Magnas uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Magna, men arbeta hos kund.
Kundföretaget
Vår kund är ett bokförlag som har funnits i Norden sedan 1979. De ger ut mer än 1100 titlar varje år på den nordiska marknaden. Försäljningen sker via detaljhandel, bokklubbar, bokhandel och e-handel. De sitter i vackra lokaler på Kungsholmen.
ProfilVi söker dig som har en eftergymnasial ekonomisk utbildning med några års erfarenhet av ekonomiskt arbete, främst inom redovisning eller revision.
För tjänsten krävs goda kunskaper i Excel (bygga rapporter, samt grundförståelse för pivottabeller) samt goda kunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av att arbeta i Oracle är det ett plus. Då engelska är koncernspråk behöver du ha goda kunskaper i engelska.
Som person är du positiv och strukturerad med förmåga att hålla många bollar i luften och lockas av att utvecklas mot controlling. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är självgående, flexibel och effektiv. Rollen kräver även ett analytiskt sinne och intresse för verksamheten.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 7241
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLouisa Björklund
louisa.bjorklund@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A, Stockholm
Jobbnummer 3213187
Observera att sista ansökningsdag har passerat.